Carmen Brumă: 10 obiceiuri sănătoase pentru această toamnă

Dacă vrei să trăieşti sănătos, Carmen Brumă poate fi o sursă de inspiraţie. Şi cum toamna este anotimpul perfect pentru un restart al organismului, prin alimente valoroase şi sport inteligent, profităm şi noi de sezon pentru a recapitula, alături de Carmen, cele mai bune obiceiuri care ne fac viaţa mai bună, ne scad riscul de boli şi ne potenţează longevitatea.
Carmen Brumă: 10 obiceiuri sănătoase pentru această toamnă

Dacă vrei să trăieşti sănătos, Carmen Brumă poate fi o sursă de inspiraţie. Şi cum toamna este anotimpul perfect pentru un restart al organismului, prin alimente valoroase şi sport inteligent, profităm şi noi de sezon pentru a recapitula, alături de Carmen, cele mai bune obiceiuri care ne fac viaţa mai bună, ne scad riscul de boli şi ne potenţează longevitatea.


CSÎD: Ce reţete de detox ai încercat de-a lungul timpul: ce a funcţionat şi ce nu?

Carmen Brumă:
Sunt mai degrabă adepta ideii că un organism sănătos, hrănit corect are mecanisme naturale şi organe pentru eliminarea toxinelor şi nu are nevoie de perioade speciale destinate detox-ului. 

CSÎD: Ce se schimbă în organismul tău după un detox?

Carmen Brumă: Teoretic, se îmbunătăţeşte digestia, pielea arată mai bine, ai mai multă energie. Practic, în cazul meu nu s-a schimbat nimic. 

CSÎD: Cum procedezi cu dieta familiei: cauţi alimente bio, ai surse sigure de carne, ouă, lapte etc?

Carmen Brumă: Încerc să păstrez o cale de mijloc. Vlăduţ mănâncă în proporţie de 80% carne şi ouă de ţară din surse sigure. Noi, adulţii, mâncam de multe ori în oraş aşa că proporţia e mult mai mică.

CSÎD: Ce prepari rapid şi sănătos când nu ai prea mult timp pentru gătit?

Carmen Brumă: Quinoa cu ciuperci şi legume. Mircea mănâncă fără gluten aşa că asta e o reţetă potrivită pentru toată lumea.

CSÎD: Cum sunt cei 500 de mii de fani de pe Fb: curioşi, cârcotaşi, dispuşi să înveţe şi să-şi schimbe stilul de viaţă?

Carmen Brumă: E o comunitate foarte simpatică. În general, sunt interesaţi de soluţiile concrete, de sănătate, sunt activi, curioşi, cu simţul umorului, educaţi.

CSÎD: După atâţia ani de “carieră” în domeniul vieţii sănătoase, crezi că lumea începe să se schimbe cu adevărat?

Carmen Brumă: Eu observ de ceva vreme schimbări care mă bucură. Exista un interes în creştere pentru tot ceea ce înseamnă stil de viaţă sănătos şi soluţii concrete.

CSÎD: Ce recomanzi pentru protejarea articulaţiilor în cazul sportului intens/frecvent?

Carmen Brumă: Există suplimente alimentare speciale pentru asta cu formule diverse. Eu folosesc de mai multă vreme un complex lichid pe bază de colagen lichid, acid hialuronic şi vitamine.

CSÎD: Care este părerea ta despre vegetarianism? E un stil alimentar sigur pentru sănătate?

Carmen Brumă: Eu nu am fost niciodată tentată să încerc vegetarianismul pentru că nu am fost convinsă de avantajele sale. Consider ca un regim alimentar echilibrat trebuie să conţină şi proteine de origine animală, din surse sigure, preparate corect şi în cantităţi moderate. Cred că, pentru a fi un vegetarian sănătos, ai nevoie de o informare intensă, disponibilitate, răbdare şi suplimente nutritive pentru a-ţi menţine o stare bună de sănătate pe termen lung. Nu cred că este un stil de alimentaţie potrivit pentru copii, adolescenţi şi femei gravide.  

CSÎD: Cum priveşti vaccinurile şi vaccinarea?

Carmen Brumă: Cred în vaccinarea făcută după o informare temeinică a părinţilor şi dupa un screening al copilului în urma căruia sp te asiguri că nu are anumite intolerante. Vlăduţ este vaccinat.

CSÎD: Spune-ne 10 lucruri sănatoase pe care ar trebui să le consume/adopte oricine în această toamnă! 

Carmen Brumă: Consumaţi sfeclă roşie, crudă sau coaptă, pentru că are efecte remineralizante şi revigorante; nu rataţi strugurii pentru efectul antioxidant natural; mâncaţi nuci pentru grăsimile, proteinele şi vitaminele vegetale de calitate, dar nu mai mult de 5, 6 pe zi; alegeţi broccoli pentru a scădea riscul de cancer; profitaţi la maximum de dovleac pentru conţinutul de betacaroten, fier, zinc, potasiu, fibre cu efect antioxidant; hidrataţi-vă corect, 35 ml apa /kg corp; dormiţi minimum 6 -7 ore pe noapte şi nu rataţi intervalul 22-00 pentru că atunci se secretă hormonul de creştere de care organismul nostru are nevoie pentru refacere; faceţi mişcare de 4-5 ori pe săptămână; mâncaţi 30-35 grame de fibre zilnic pentru o digestie optimă; încercaţi să faceţi zilnic două lucruri care să vă bucure şi să vă ofere satisfacţie.

Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața