Anca Bucur, dublă campioană Miss Fitness Universe: „Nu sar niciodată peste micul dejun, iar mesele mele sunt mici şi dese”

Anca Bucur face sport dintotdeauna. Şi îi inspiră şi pe alţii. Nu doar pe logodnicul său pe care l-a ajutat să aibă un corp de vis şi un stil de viaţă sănătos. Nu doar pe elevii săi de la sala de sport. Ci întreaga planetă. A câştigat titlul de Miss Fitness Universe. De 2 ori! Sperăm să va motiveze şi pe voi!
Anca Bucur, dublă campioană Miss Fitness Universe:

Anca Bucur face sport dintotdeauna. Şi îi inspiră şi pe alţii. Nu doar pe logodnicul său pe care l-a ajutat să aibă un corp de vis şi un stil de viaţă sănătos. Nu doar pe elevii săi de la sala de sport. Ci întreaga planetă. A câştigat titlul de Miss Fitness Universe. De 2 ori! Sperăm să va motiveze şi pe voi!

CSÎD: Ce mănânci într-o zi?

Anca Bucur: Având în vedere că mă trezesc în fiecare zi la 6 dimineaţa pentru că prima clasă pe care o predau începe la 7, nu sar niciodată peste micul dejun, iar mesele mele sunt mici şi dese. Atunci când mă pregătesc de competiţii meniul este puţin mai strict, însă mi-am creat un stil de viaţă din a mânca sănătos şi a face mişcare zilnic, încât îmi e imposibil să mă abat de la asta. În fiecare zi mănânc legume, ouă (în special albuşuri), iaurturi, peşte sau carne slabă, iar gustările mele constau în unele fructe precum (mere verzi, ananas sau grepfrut) sau migdale crude. De asemenea, nu lipsesc vitaminele, mineralele, fibrele şi consumul de apă.

CSÎD: Ce te motivează să nu te laşi abandonată în lumea „sedentarilor”, a delicateselor culinare?

A.B.: Educaţia pe care mi-am creat-o de-a lungul anilor, rezultatele pe care le am, oamenii pe care îi motivez şi inspir şi eu la rândul meu. La 3-4 luni îmi aloc câteva zile în care mă răsfăţ culinar şi reduc antrenamentele, ca să îmi încarc bateriile, însă niciodată nu fac excese. Şi cred că aceasta este cheia: echilibrul, balanţa.

CSÎD: Câte repetări este ideal să faci pentru un exerciţiu atunci când vrei să slăbeşti?

A.B.: Ca un antrenament să fie eficient şi exerciţiile să dea roade este important să începem cu o încălzire foarte bună, ca să pregătim corpul pentru efort. Repetările diferă de la un cursant la altul. Nu există un număr standard. În funcţie de activităţile pe care le ai zilnic şi obiectivele pe care ţi le propui structura antrenamentului va fi cea potrivită ţie.

În general, pentru reducerea grăsimii corporale şi o condiţie bună a muşchilor, este bine să lucrăm intens cu număr mare de repetări şi pauze foarte mici. Recomandarea mea ar fi antrenamentele de tip circuit: 1 minut pentru fiecare exerciţiu cu
10-15 secunde între serii.

CSÎD: De ce sunt mai eficiente exerciţiile fizice efectuate lent?

A.B.: Exerciţiile efectuate lent cu precizie, permit cursantului să aibe control asupra exerciţiului şi să prevină o accidentare, însă cel mai important şi eficient în efectuarea exerciţiilor este calitatea, corectitudinea şi respiraţia din timpul efortului.

CSÎD: Cum ţi-a schimbat viaţa titlul de Miss Fitness Universe?

A.B.: Sunt mult mai încrezătoare în mine şi în forţele proprii.
Am câştigat respectul şi aprecierea multor oameni, ceea ce este minunat pentru mine. Atenţia acordată de presă şi mass-media.
De asemenea, îmi continui activitatea la sala unde predau (World Class) de aproape 6 ani. Am fost invitată la mai multe competiţii de fitness din Europa, unde voi face demonstraţii cu exerciţiul meu şi voi face parte din juriu la categoria mea de specialitate. Lucrurile se leagă şi sunt convinsă că vor mai urma şi alte proiecte.

CSÎD: Ai avut clienţi pe care i-ai ajutat să slăbească?

A.B.: Da! Pe cei ce îi întâlnesc zilnic la sală îi motivez în primul rând prin ceea ce fac la clase, îi încurajez pe toată durata antrenamentului. Bineînţeles că mi se pun întrebări înainte sau după program, la care sunt foarte deschisă în a le da sfaturi. Iar cei pe care nu îi întâlnesc personal, îmi urmăresc activitatea pe reţeaua de socializare, unde mi-am creat o pagină special pentru ei. Acolo vin mereu cu sfaturi, citate, idei de gustări sau mese, detalii despre programul meu de la sală, descrieri antrenamente de zi cu zi şi cele din pregătirea competiţională şi fiecare apreciază ce i se potriveşte, ce doreşte să cunoască sau ce îl inspiră.

CSÎD: Cum este atmosfera la un concurs de Miss?

A.B.: Este o atmosferă incredibilă. Emoţii constructive, femei frumoase, într-o formă de zile mari şi foarte multă energie pozitivă. Mă inspiră şi mă încarcă! Mă bucur că mi-am făcut un loc printre cele mai apreciate şi importante modele de fitness din America şi întreaga lume. Ne încurajăm una pe alta şi trăim la maximum acele momente.

CSÎD: Iei pauză de la sport vreodată?

A.B.: Da. După fiecare competiţie importantă de fitness (cam de 2 ori pe an), îmi acord câteva zile în care mă relaxez, mă odihnesc şi mă deconectez puţin de la rutina zilnică. Este medicamentul potrivit pentru a fi mereu fresh şi creativă faţă de jobul meu şi oamenii cu care lucrez zi de zi.

 

Fotografii de: Mihai Dăscălescu

Realizator: Mădălina Drăgoi

Hair stylist: Andreea Acasandrei, www.dallesgo.ro

Vestimentaţie: Adidas, Stella McCartney by Adidas, garderoba personală

Mulţumim WordClass America House!


 

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Nora Neghină, psiholog: ce determină comportamentul adictiv