5 metode naturale de prevenire a depresiei

Orice persoana trece cel putin o data in viata printr-o perioada marcata de depresie. Dar cand starea depresiva dureaza anormal de mult, cauzele pot fi altele decat cele legate de evenimentele din viata ta. Lipsa unor minerale sau vitamine si a unor elemente esentiale pentru vitalizarea organismului poate duce la accentuarea starii de depresie.
5 metode naturale de prevenire a depresiei
5 metode naturale de prevenire a depresiei

Orice persoana trece cel putin o data in viata printr-o perioada marcata de depresie. Dar cand starea depresiva dureaza anormal de mult, cauzele pot fi altele decat cele legate de evenimentele din viata ta. Lipsa unor minerale sau vitamine si a unor elemente esentiale pentru vitalizarea organismului poate duce la accentuarea starii de depresie.

Tratamentele moderne se concentreaza asupra schimbarii compozitiei chimice din organism, a hormonilor, pentru eliminarea depresiei. Daca se identifica un nivel scazut al serotoninei ca principala cauza a aparitiei depresiei, se incearca o crestere a nivelului acesteia cu ajutorul medicamentelor antidepresive.

Terapia prin discutie incearca sa identifice si sa elimine cauzele psihologice ale depresiei si poate fi destul de eficienta in tratarea depresiilor slabe si moderate. A-i invata pe oameni sa fie mai optimisti ajuta de asemenea la modificarea structurii biochimice a creierului.

De asemenea, schimbarea dietei si a stilului de viata poate elimina cauzele ce pot determina aparitia depresiei. Printre acesti factori se numara: probleme ale glandei tiroide, nivelul ridicat al cortizolului (intalnit deseori la persoanele foarte stresate), nivelul scazut al glicemiei, deficiente nutritionale, intoxicarea organismului sau lipsa acizilor grasi omega 3 care se gasesc in organism in compozitia neurotransmitatorilor.  

Recomandari pentru reducerea depresiei:

Redu consumul de carbohidrati rafinati!
Creierul prefera ca sursa de energie zaharul. Dar cand o persoana consuma zahar rafinat sau carbohidrati, nivelul zaharului din sange creste si apoi scade rapid, conducand in final la o glicemie scazuta. Simptomele glicemiei scazute sunt depresia, anxietatea, oboseala, irascibilitate si durerile de cap.

Omega 3 este o componenta importanta a membranelor celulelor nervoase. Este esential sa sustii sanatatea nervilor pentru ca neurotransmitatorii sa functioneze normal. Acizii grasi omega 3 se gasesc in carnea de peste (somon, cod, sardine, etc.) si in alune sau seminte (alune de padure, arahide, seminte de dovleac, etc.).

Evita toxinele!
Alcoolul poate fi considerat o toxina “declansatoare” a depresiilor. Acesta creste nivelul cortizolului din organism, producand depresii. Un aspect negativ este acela ca persoanele deprimate recurg adesea la alcool, nestiind ca acesta le poate amplifica starile. Cofeina este un stimulant, dar in anumite studii consumul de cafea a fost legat de aparitia depresiilor. Efectul negativ al cafelei este amplificat in asociere cu zaharul.

Mai multe exercitii fizice
Endorfinele naturale eliberate in timpul exercitiilor fizice par sa aiba un efect benefic asupra starii psihice. Unele dintre cele mai eficiente activitati fizice pentru asta sunt: mersul pe jos, pe bicicleta, joggingul, inotul, exercitiile aerobice, etc.

Mananca mai multe legume si fructe sau ia suplimente de vitamine!

Persoanele depresive au de cele mai multe ori deficiente de vitamine sau minerale, in special vitamina B6, B12, acid folic, fier sau alte minerale. Nivelul acestor vitamine poate fi scazut din cauza hormonilor, a pilulelor anticonceptionale, stresului, acidului gastric redus care determina o absorbtie scazuta a vitaminelor si mineralelor.

 

Dependenta de shopping?
Dependenta de shopping?