Stresul rămâne acasă. Savurează din plin zilele libere mult aşteptate!

Vacanţa este, teoretic, o perioadă de relaxare şi odihnă, o pauză necesară de la activităţile profesionale. Practic, însă, ea poate fi şi o sursă de stres. Deşi poate părea paradoxal, plecarea în concediu provoacă anumitor persoane o mulţime de griji şi frământări. "Dacă se întâmplă ceva pe drum?", "Oare cum o să ne descurcăm cu copilul?" Pentru a nu lua stresul cu voi şi în vacanţă, iată o serie de recomandări şi remedii din plante cu efecte relaxante dovedite.
Stresul rămâne acasă. Savurează din plin zilele libere mult aşteptate!

Vacanţa este, teoretic, o perioadă de relaxare şi odihnă, o pauză necesară de la activităţile profesionale. Practic, însă, ea poate fi şi o sursă de stres. Deşi poate părea paradoxal, plecarea în concediu provoacă anumitor persoane o mulţime de griji şi frământări. „Dacă se întâmplă ceva pe drum?”, „Oare cum o să ne descurcăm cu copilul?” Pentru a nu lua stresul cu voi şi în vacanţă, iată o serie de recomandări şi remedii din plante cu efecte relaxante dovedite.

Trucuri pentru starea de bine

În vacanţă este bine să ne sustragem temporar de la reguli de orice fel şi să facem exact ceea ce simţim că ne place. Psihologii ne recomandă să ne decontectăm complet de la responsabilităţile profesionale şi să fim în acea stare de relaxare profundă care ne permite să facem activităţi pentru sufletul nostru.

Plăcerile din copilărie sunt un izvor de energie la maturitate. De aceea e bine ca, măcar în vacanţă, să ne aducem aminte de ceea ce ne făcea fericiţi în copilărie şi să încercăm a recrea acea stare. Desertul preferat din copilărie, plimbările în natură, întâlnirile cu prietenii din timpul şcolii sunt mici trucuri cu ajutorul cărora ne reîncărcăm bateriile în concediu.

Planificarea sejurului şi împachetarea bagajelor conform unei liste întocmite din timp ne ajută să scăpăm de aspectele neprevăzute care ne pot strica buna dispoziţie când ajungem la destinaţie.

Concediul într-un loc îndepărtat, total diferit faţă de mediul cu care suntem obişnuiţi, nu este o idee prea bună după o perioadă de stres foarte mare la serviciu sau în viaţa personală. Este posibil să nu ne placă şi să implice un mare efort de adaptare.

Reveniţi la obiceiul siestei, mai ales că 20-30 de minute de somn după-amiază, într-un hamac, pe şezlong, la ţărmul mării sau într-o poieniţă de munte, fac minuni pentru starea de bine.

Remedii din farmacia naturii

Remediile blânde din plante sunt ideale pentru echilibrul emoţional şi normalizarea stării de spirit în concediu. Acestea ne ajută să profităm din plin de vacanţă pentru a ne odihni şi a avea un somn sănătos. Este esenţial ca, mai ales în această perioadă, să alungăm stresul, gândurile negative, nervozitatea şi agitaţia pentru a dormi bine. Farmacia naturii ne pune la dispoziţie următoarele plante cu efecte dovedite antistres: roiniţa, valeriana, talpa-gâştei, hameiul, păducelul.

Roiniţa – ajută la îmbunătăţirea stării de spirit, are efect sedativ şi antidepresiv şi constituie o sursă naturală de vitamina C.

Valeriana – este renumită pentru proprietatea de a relaxa sistemul nervos central, ajută la o adormire rapidă şi la un somn profund în timpul nopţii.

Talpa-gâştei – susţine activitatea sistemului nervos, stabilizează emoţiile reducând neliniştea, teama, nervozitatea, are acţiune analgezică şi antispasmolitică.

Păducelul – contribuie la scăderea tensiunii arteriale şi a palpitaţiilor, protejează sistemul cardiovascular în situaţii de stres, este dovedit ca tonic cardiac, susţine circulaţia sangvină la nivelul creierului.

Hameiul – ajută la dobândirea unui somn odihnitor, are acţiune calmantă, analgezică şi constituie o bună sursă de vitamine din grupul B şi E.