O nouă descoperire genetică, o nouă metodă contraceptivă pentru bărbaţi

Cercetătorii din Edinburgh au identificat prezenţa unei gene decisiva pentru producerea spermatozoizilor sănătoşi. Descoperirea poate face posibilă crearea unei pilule contraceptive pentru bărbaţi.
O nouă descoperire genetică, o nouă metodă contraceptivă pentru bărbaţi

Cercetătorii din Edinburgh au identificat prezenţa unei gene decisive pentru producerea spermatozoizilor sănătoşi. Descoperirea poate face posibilă crearea unei pilule contraceptive pentru bărbaţi.

Experimentele au confirmat că gena Katnal1 este vitală pentru etapele finale ale procesului de producere a spermei. Astfel, coordonatorii studiului au conchis că medicamentul care va întrerupe gena Katnal1 ar putea fi un contraceptiv reversibil.

Nevoia unui astfel de medicament este susţinută de medici – în cazul bărbaţilor contracepţia se reduce la folosirea prezervativelor sau la vasectomie.

“Cel mai important aspect este cel legat de reversibilitatea unui astfel de medicament. Gena implicată afectează numai celulele spermatice în etapele ulterioare de dezvoltare, aşa că nu va distruge capacitatea generală de a produce spermă”, a declarat doctor Lee Smith, unul dintre participanţii la studiu.

Sursa: bbc