Motivele pentru care românii îşi dau demisia de la locul de muncă

Angajaţii români preferă să lucreze pentru companii în care profesionalismul, respectul, egalitatea de şanse şi diversitatea, onestitatea şi transparenţa sunt valori de bază.
Autor: Paula Rotaru
Motivele pentru care românii îşi dau demisia de la locul de muncă


Peste trei sferturi dintre români consideră că reputaţia unei companii este importantă atunci când îşi caută un loc de muncă, în timp ce 1 din 4 români este de părere că lipsa transparenţei în interiorul companiei, dar şi lipsa unei viziuni a acesteia cu privire la viitorul ei şi al angajaţilor deteriorează puternic relaţia dintre angajat şi management.

Mai mult, în situaţii critice, precum angajatori suspectaţi de evaziune fiscală, 37% dintre respondenţi ar solicita clarificări oficiale angajatorului, iar 16% ar denunţa acest comportament autorităţilor statului.

Acestea sunt doar o parte dintre concluziile studiului „Importanţa reputaţiei companiilor în relaţie cu angajaţii”, dat publicităţii de Rogalski Damaschin Public Relations în cadrul Timişoara Business Days, eveniment ce adună la start peste 100 de speakeri şi 1.000 de participanţi care vor dezbate performanţa în afaceri.

Românii preferă să lucreze pentru companii ale căror practici de afaceri sunt apreciate

72% dintre angajaţii care au participat la studiu consideră că reputaţia companiei este relevantă atunci când îşi caută un nou loc de muncă. De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucrează cunoscuţilor, în timp ce 25% s-au abţinut să recomande cuiva locul de muncă actual.

Un rezultat surprinzător este că majoritatea celor chestionaţi ar prefera să lucreze pentru o companie care plăteşte mai puţin decât media pieţei, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate şi societate, în timp ce doar 36% au declarat că ar vrea să muncească pentru un angajator care plăteşte mai mult decât media pieţei, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate.

Angajaţii români preferă să lucreze pentru companii în care profesionalismul, respectul, egalitatea de şanse şi diversitatea, onestitatea şi transparenţa sunt valori de bază.

Angajaţii nu se tem să denunţe eventuale practici ilegale ale companiilor

Puşi în faţa unei situaţii controversate precum suspiciuni de evaziune fiscală referitoare la angajator, cei mai mulţi români ar solicita explicaţii oficiale care să clarifice situaţia, în timp ce 21% declară că ar începe să-şi caute un alt loc de muncă. 16% ar avea curajul să denunţe aceste suspiciuni autorităţilor statului, iar un procent mai mic, de 5%, şi-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament.

Reputaţia proastă a companiilor, motiv de demisie

În ultimele 6 luni, unu din doi români şi-a căutat un loc de muncă sau a fost invitat de un potenţial angajator la un interviu. Principalele motive pentru părăsirea actualului loc de muncă sunt dorinţa de a realiza venituri mai mari, perspectiva unei evoluţii în carieră şi reputaţia proastă a actualului angajator în rândul angajaţilor. Pe de altă parte, românii ar rămâne la actualul loc de muncă dacă s-ar simţi valorizaţi, în siguranţă şi în cazul în care compania ar avea o reputaţie mai bună.

Comunicarea bună cu superiorul, mai importantă decât banii

Pentru jumătate dintre cei chestionaţi, lipsa comunicării oneste cu superiorul direct reprezintă un motiv clar de deteriorare a relaţiei cu angajatorul, motiv chiar mai important decât pachetul salarial, care este considerat un motiv de conflict pentru 48% dintre respondenţi. Pe următoarele locuri se află presiunea foarte mare venită din partea superiorilor – 37%, lipsa transparenţei în interiorul companiei – 34%, şi lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei şi al angajaţilor.

Angajaţii români aşteaptă integritate şi responsabilitate!

Cele mai mari aşteptări ale angajaţilor români se îndreaptă către dovezi de integritate şi responsabilitate din partea angajatorului, dar şi ca oamenii să se simtă inspiraţi de liderul companiei. Motivarea angajaţilor în a-şi depăşi limitele şi crearea unui mediu favorabil dezvoltării personale şi profesionale reprezintă aşteptări pentru 50% dintre români.

Studiul „Importanţa reputaţiei companiilor în relaţie cu angajaţii” a fost realizat de Rogalski Damaschin Public Relations în parteneriat cu platforma de sondare a opiniei publice www.ivox.ro, pe un public între 18 şi peste 55 de ani, din mediul urban, majoritatea având educaţie superioară şi venituri cuprinse între 1000 şi 3000 de lei.

De ce iubesc femeile filmele lacrimogene?
De ce iubesc femeile filmele lacrimogene?