Ghidul emoţiilor noastre: ”Cum să faci faţă persoanelor explozive emoţional”

„Cum să faci faţă persoanelor explozive emoţional”, un ghid practic scris cu înţelepciune şi empatie, despre emoţiile noastre.
Ghidul emoţiilor noastre: ”Cum să faci faţă persoanelor explozive emoţional”
Ghidul emoţiilor noastre: ”Cum să faci faţă persoanelor explozive emoţional”

Ce se află în spatele exploziilor emoţionale, de ce ele sunt şi trebuie privite ca forme de comunicare şi cum putem gestiona situaţiile de criză cu care ne întâlnim în interacţiunea cu alţii sau care ni se întâmplă chiar nouă, din astfel de episoade? De la aceste premise şi întrebări a pornit autorul american Albert J. Bernstein, psiholog clinician, cu o experienţă de 40 de ani de psihoterapie, atunci când a decis să ofere cititorilor din toată lumea un ghid practic de înţelegere a funcţionării noastre emoţionale: Cum să faci faţă persoanelor explozive emoţional, publicată la Editura Trei, în colecţia „Psihologie practică”.

Cu exemple bazate pe experienţele unor persoane reale, întâlnite în practica de specialitate, Bernstein explică ce se întâmplă în cazul celor mai puternice emoţii declanşante de situaţii aparent banale, pentru alţii. De la perspectiva zborului cu avionul, un lift blocat, mulţimi de oameni, până la episoade de atacuri de panică, reacţii agresive sau fobii aparent inexplicabile, autorul detaliază mecanismul a trei tipuri de emoţii puternice: furia, frica şi tristeţea. Fie că le trăim noi înşine, fie că suntem nevoiţi să le facem faţă în relaţiile cu alte persoane, ele creează un disconfort la fel de mare. Însă Albert Bernstein are soluţii pentru ambele situaţii şi le oferă structurat şi pe înţelesul tuturor, de la cum să ne schimbăm perspectiva asupra evenimentului exploziv, ce tehnici să folosim pentru a reduce amploarea emoţională şi ce întrebări să punem pentru a ne ajuta pe noi şi pe ceilalţi.

„Exploziile de frică, de tristeţe sau de furie sunt situaţii de viaţă frecvente care iniţial ne blochează, pentru că nu am învăţat până atunci cum să le gestionăm. Consideră această carte un manual introductiv în limba emoţiei, care te va ajuta să înţelegi şi să comunici cu oamenii care au dificultăţi în a se înţelege pe sine şi a comunica cu ei înşişi. De aproape 30 de ani, de când lucrez şi cu emoţiile intense în calitate de clinician, am ajutat oamenii să câştige controlul asupra fricii, furiei şi tristeţii explozive, atât ale lor proprii, cât şi ale altora. Tehnicile pe care le folosesc nu sunt deosebit de dificile – atunci când te opreşti din a reacţiona şi încerci să înţelegi ce se petrece. Acest prim pas este cel mai greu. Odată ce îl stăpâneşti, restul e uşor”, spune autorul.

Albert Bernstein este, de asemenea, şi consultant de business pentru diferite corporaţii, editorialist şi speaker. În calitate de autor este recunoscut şi pentru felul în care a abordat în cărţile sale astfel de subiecte „dificile” din viaţa de zi cu zi. El explică modul prin care putem face faţă situaţiilor stresante, folosindu-ne de înţelepciune, voinţă şi o doză considerabilă de umor.