Vitamina B7 (biotina sau vitamina H)

Vitamina B7, cunoscută şi sub numele de biotină sau vitamina H, este o vitamină hidrosolubilă din complexul B, care are rol de protecţie a pielii şi părului (încetineşte procesul de albire), având acţiune sinergică cu vitaminele A, B2 şi B6, împiedică depunerea colesterolului la nivelul endoteliului vascular, contribuie la eliminarea substanţelor toxice şi a metaboliţilor acumulaţi în organism, facilitând astfel funcţiile ficatului şi ale vezicii biliare.
Autor: Paula Rotaru
Vitamina B7 (biotina sau vitamina H)
Recomandat: Crab - are foarte puţine calorii (100 calorii per porţie) şi multe proteine. Însă, dacă aveţi probleme cu tensuinea, este recomandat să consumaţi mai puţin deoarece crabul are o cantitate destul de mare de sodiu.

Vitamina B7, cunoscută şi sub numele de biotină sau vitamina H, este o vitamină hidrosolubilă din complexul B, care are rol de protecţie a pielii şi părului (încetineşte procesul de albire), având acţiune sinergică cu vitaminele A, B2 şi B6, împiedică depunerea colesterolului la nivelul endoteliului vascular, contribuie la eliminarea substanţelor toxice şi a metaboliţilor acumulaţi în organism, facilitând astfel funcţiile ficatului şi ale vezicii biliare.

De asemenea, biotina ameliorează capacitatea de memorare, poate fi folosită în tratamentul alcoolismului, în hipercolesterolemie, ateroscleroză, hipertensiune arterială, angină pectorală, diabet zaharat, stres, ciroza hepatică, ulcer gastric şi este utilizată uneori în programele de reducere a greutăţii corporale.

Deficitul de vitamina B7 se manifestă prin: oboseală, anorexie, greaţă, anemie, alopecie, dermatită seboreică, piele prea uscată sau prea grasă, culoare cenuşie a mucoasei bucale şi faringiene, mialgie, hiperestezie, conjunctivită, stări depresive, convulsii.

Excesul de vitamina B7 nu are efecte negative asupra organismului deoarece, chiar şi în cantităţi mari, aceasta este solubilă în apă, deci excesul este eliminat prin intermediul urinei sau al transpiraţiei. Însă, rareori pot apărea dermatite şi reacţii alergice.

Doza zilnică recomandată de vitamina B7 este de 30 mg pentru adulţii sănătoşi şi femeile gravide şi aproximativ 35 mg pentru femeile care alăptează.

Cele mai bune surse naturale de vitamina B7 se găsesc în: carne de pasăre, în special în organe, lactate, peşte, fructe proaspete şi uscate, oleaginoase, legume, ovăz.

Vitamina B6
Vitamina B6