Gata cu stresul!

Probleme cu cosurile? Iti apar in cele mai nepotrivite momente? Ei bine, exista o explicatie stiintifica pentru acest cusur: stresul. Dermatologii atrag atentia ca stresul genereaza cresterea nivelului de cortizol in corp, care la randul lui creste productia de sebum, iar rezultatul se vede chiar pe fata: eruptiile acneice.
Gata cu stresul!
Gata cu stresul!

Probleme cu cosurile? Iti apar in cele mai nepotrivite momente? Ei bine, exista o explicatie stiintifica pentru acest cusur: stresul. Dermatologii atrag atentia ca stresul genereaza cresterea nivelului de cortizol in corp, care la randul lui creste productia de sebum, iar rezultatul se vede chiar pe fata: eruptiile acneice.

Intotdeauna inainte de un eveniment important la care e musai sa fii prezenta, iti apare un cos. Pe frunte, pe obraz sau in varful nasului, invariabil emotiile ce preced evenimentul sunt intensificate de gandurile negre ca nu vei reusi sa maschezi imperfectiunea recent aparuta. Degeaba dai vina pe cele trei ceasuri rele. Dermatologii ne asigura ca fenomenul este cat se poate de natural: in caz de stres, organismul elibereaza un hormon, numit cortizol. El este cel care se face vinovat pentru toate simptomele fizice ale supraincordarii organismului.

Atunci cand nivelul cortizolului creste, productia de sebum la nivelul pielii se amplifica si astfel se pot trezi cu cosuri chiar si persoane care nu s-au confruntat niciodata cu astfel de probleme. Mai mult decat atat, oamenii de stiinta au confirmat faptul ca din cauza stresului ne apar fire de par alb. Ei spun ca atunci cand suntem stresati, organismul incearca sa se apere luandu-si o pauza – acesta fiind momentul in care incepe sa ne cada parul. Iar in locul lui, din nefericire, incep sa apara firele albe.

Cum reduci stresul

Exista metode simple prin care stresul poate fi redus sau chiar inlaturat din viata cotidiana:

Fii realista, nu-ti stabili teluri foarte inalte pe care sa le atingi cu pretul unor eforturi uriase. Cand asteptarile tale sunt prea mari, se ciocnesc de realitate, iar frustrarile nu vor intarzia sa apara.

Nu munci pana la epuizare. Traseaza-ti programul zilnic astfel incat la sfarsitul zilei sa nu cazi rupta.

Nu pierde noptile. Minimum opt ore de somn pe zi te invioreaza si alunga macar o parte din griji.

Fa-ti timp pentru tine. Nu te neglija in favoarea celorlalti: a familiei, a prietenilor, a serviciului. Petrece cateva ore pe zi cu tine insati, citeste o carte pe care ti-o doreai demult, fa-ti tratamente cosmetice, iesi la cumparaturi.