galerie

Recomandări pentru articulaţii sănătoase


  • Tratează accidentările
Muşchii puternici ajută la menţinerea stabilităţii articulaţiilor, scăzând astfel riscul accidentărilor. În cazul unei accidentări trebuie neapărat la doctor pentru tratament. S-ar putea să fie nevoie să eviţi activităţi care pun prea multă tensiune pe articulaţii.
  • Cunoaşte-ţi limitele
Este absolut normal să ai anumite dureri musculare după ce vii de la sală. Dar dacă durerile persistă  mai mult de 48 de ore, înseamnă că trebuie să diminuezi nivelul de dificultate. Dacă te antrenezi în timp ce ai dureri te-ai putea accidenta.
  • Lucrează la postura ta
Articulaţiile tale sunt rigide şi lipsite de flexibilitate? Va trebuie să lucrezi asupra posturii corpului tău. O atenţie deosebită trebuie acordată poziţiei corpului atunci când ridici sau cari ceva.
  • Pune siguranţa pe primul loc
Apărătorile pentru antrenament sau sport sunt un alt aliat. De fiecare dată când mergi pe bicicletă sau pe role nu uita de echipamentul de protecţie. Dacă ai dureri articulare, poate fi de ajutor să porţi o banderolă specială la încheituri când joci tenis sau golf.
  • Ţine greutatea sub control - 
Greutatea ta afectează tensiunea exercitată asupra şoldurilor, genunchilor şi a spateului. Chiar şi câteva kilograme în minus pot fi de ajutor. Fiecare jumătate de kilogram pe care îl dai jos echivalează 2 kilograme în minus de presiune pe genunchi.
  • Stretching înainte de antrenament

Flexibilitatea te ajută să te mişti mai bine. Încearcă să faci exerciţii de stretching zilnic sau cel puţin de trei ori pe săptămână. Înainte de stretching fă o încălzire uşoară,  cum ar fi o plimbare de 10 minute, pentru a relaxa articulaţiile, ligamentele şi tendoanele.
  • Suplimente? Nu fără sfatul medicului
Magazinele naturiste şi farmaciile sunt pline de suplimente care promit ameliorarea durererii articulare. Glucozamina şi MSM sutn suplimentele susţinute cel mai mult de studii. Consultă-te cu medicul tău dacă vrei să începi un tratament cu astfel de substanţe, pentru a afla care sunt cele mai bune opţiuni pentru tine.
  • Mişcarea este aliatul tău

Aceasta este regula de aur pentru articulaţii sănătoase: Cu cât te mişti mai mult, cu atât elimini riscul ca acestea să fie rigide şi să te doară. Fie că citeşti, eşti la birou sau te uiţi la televizor schimbă-ţi poziţia cât mai des. Ia pauze şi încearcă să te mişti cât mai mult.
  • Stretching înainte de antrenament

Flexibilitatea te ajută să te mişti mai bine. Încearcă să faci exerciţii de stretching zilnic sau cel puţin de trei ori pe săptămână. Înainte de stretching fă o încălzire uşoară,  cum ar fi o plimbare de 10 minute, pentru a relaxa articulaţiile, ligamentele şi tendoanele.
  • Încordează-ţi muşchii
Dacă o să ai mai multă forţă, articulaţiile tale vor fi mai bine susţinute. Chiar şi o creştere mică  a forţei fizice face o diferenţă. Dacă ai deja probleme cu articulaţiile evită mişcările rapide şi repetitive.
  • Nu purta genţi grele
Fii atentă la tipul de geantă pentru care optezi. Cele mari pot pune presiune pe articulaţii dacă le ţii în mână, încearcă să le porţi pe umăr.
  • Aplică gheaţă sau comprese reci pe încheieturi
Gheaţa este o modalitate naturală de a ameliora durerile şi a preveni umflarea încheieturilor. Dacă te doare încheietura, pune nişte gheaţă într-o pungă, inveleşte-o într-un prosop şi aplic-o, însă nu pentru mai mult de 20 de minute. Nu aplica gheaţa direct pe piele.
  • Alege sporturi care nu te solicită foarte mult
Cele mai bune tipuri de mişcare? Alege activităţi care nu îţi pun în pericol sănătatea articulaţiilor precum mersul, înotul, mersul pe bicicletă şi stretching-ul.
  • Oase sănătoase
Vitamina D şi calciu sunt aliaţii tăi. Produsele lactate sunt cea mai bună sursă de calciu, dar şi alte opţiuni sunt legumele cu frunze verzi precum broccoli şi kale. Dacă nu obţii suficient calciu din alimentaţie, discută cu doctorul tău depre suplimente.
  • Consumă peşte pentru a reduce inflamaţiile
Dacă ai dureri articulare cauzate de artrita reumatoidă consumă mai mult peşte. Peştele gras precum somonul şi macroul sunt surse excelente de acizi graşi esenţiali Omega 3. Aceştia pot reduce inflamaţiile din organism, una dintre cauzele durerii de articulaţii. Dacă nu îţi place să mănânci peşte încearcă un supliment cu ulei de peşte!
  • Lucrează centrul de putere al corpului
Muşchi abdominale şi ai spatului mai puternici te ajută să ai un echilibru mai bun – ai mai puţine şanse să cazi sau să te accidentezi. Adaugă exerciţii din pilates şi yoga în rutina ta zilnică.
Lucrează la postura ta Articulaţiile tale sunt rigide şi lipsite de flexibilitate? Va trebuie să lucrezi asupra posturii corpului tău. O atenţie deosebită trebuie acordată poziţiei corpului atunci când ridici sau cari ceva.
1/1