galerie

Cele mai bune surse de probiotice


  • Poate cel mai popular aliment asociat cu suplimentarea probioticelor in organism, iaurtul aduce si o serie intreaga de beneficii organismului: imbunatateste digestia si imunitatea organismului, previne osteoporoza si cancerul de colon si ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Cele mai bune rezultate se obtin din consumul de iaurt natural, preparat in casa din lapte pasteurizat, si nu din cel gasit in comert. Este de evitat mai ales iartul cu fructe din magazine pentru ca acestea contin sirop de porumb bogat in fructoza, indulcitori artificiali, conservanti si arome sintetice, care va aduc mai multe deservicii sanatatii, decat o portie importanta de bacterii benefice. Şi chefirul este o sursă importantă de probiotice. Deseori considerat doar un alt fel de iaurt, chefirul este de fapt o ciuperca ce se dezvolta in lapte producand fermenti, enzime, vitamine, minerale si alte substante bioactive. Acest aliment are si efecte benefice asupra tractului digestiv, fiind in acelasi timp si un bun antioxidant. Mai mult, acesta grabeste refacerea florei intestinale si prevenirea problemelor digestive care pot aparea in urma tratamentului cu antibiotice.
  • Unul din putinele deserturi benefice organismului, ciocolata neagra, este bogata in antioxidanti si are un efect de energizare. In plus, ciocolata neagra se mai remarca si prin probioticele pe care le furnizeaza organismului. Cata vreme are o concentratie cat mai mare de cacao si un continut cat mai mic de zahar sau indulcitori sintetici, ciocolata neagra este un aliat de nadejde al sanatatii.
  • Un substitut al produselor de origine animala si nu numai, laptele de soia aduce si numeroase beneficii organismului uman. Prin continutul sau de probiotice si culturi vii de bacterii, acesta ajuta la mentinerea unui sistem digestiv sanatos. O singura cana de lapte de soia ofera o multime de nutrienti esentiali intaririi organismului inainte de sezonul rece: contine 25-31% calciu, 11-31% vitamina D, 89-125 de calorii, 5 grame de grasimi (0,4 grame grasimi saturate), 6-10 grame de proteine si este bogat in acizi grasi esentiali omega 3, antioxidanti si vitamina E, care ajuta la combaterea infectiilor. Desi dieta zilnica poate fi o sursa importanta de probiotice, in unele cazuri este recomandat si este mai eficient tratamentul cu probiotice pentru a reface flora intestinala normala si imunizarea organismului.  Cel mai frecvent, tratamentul cu antibiotice desi distruge infectiile, in acelasi timp „omoara” si culturile de bacterii benefice organimului. Dupa o astfel de cura, echilibrul microbian trebuie restabilit cat mai repede pentru a nu genera alte probleme.
  • Varza murata, un preparat nelipsit din bucataria traditionala romanesca, este si o sursa de probiotice, fiind pregatita prin fermentatie, cu ingrediente naturale. In afara de acest beneficiu adus sanatatii, culturile vii din varza murata pot fi utile si in ameliorarea alergiilor si in plus, este o sursa excelenta de vitaminele B, A, E si C.
  • Considerat un adevarat elixir al sanatatii, ceaiul Kombucha se obtine folosind culturi vii de Kombucha in ceai verde sau ceai negru si este folosita de secole intregi pentru cresterea nivelului de energie, imbunatatirea starii de spirit si pierderea kilogramelor in plus. De asemenea, bacteriile din culturile de Kombucha sunt probiotice si functioneaza in acelasi fel ca si culturile bacteriilor active din iaurt.
Poate cel mai popular aliment asociat cu suplimentarea probioticelor in organism, iaurtul aduce si o serie intreaga de beneficii organismului: imbunatateste digestia si imunitatea organismului, previne osteoporoza si cancerul de colon si ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Cele mai bune rezultate se obtin din consumul de iaurt natural, preparat in casa din lapte pasteurizat, si nu din cel gasit in comert. Este de evitat mai ales iartul cu fructe din magazine pentru ca acestea contin sirop de porumb bogat in fructoza, indulcitori artificiali, conservanti si arome sintetice, care va aduc mai multe deservicii sanatatii, decat o portie importanta de bacterii benefice. Şi chefirul este o sursă importantă de probiotice. Deseori considerat doar un alt fel de iaurt, chefirul este de fapt o ciuperca ce se dezvolta in lapte producand fermenti, enzime, vitamine, minerale si alte substante bioactive. Acest aliment are si efecte benefice asupra tractului digestiv, fiind in acelasi timp si un bun antioxidant. Mai mult, acesta grabeste refacerea florei intestinale si prevenirea problemelor digestive care pot aparea in urma tratamentului cu antibiotice.
1/1