Drumul catre casa trece pe la banca!

Aspazia Marin-Diu, consultant financiar bancar, te pune la curent in privinta conditiilor pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a obtine creditul mult dorit.
Drumul catre casa trece pe la banca!
Drumul catre casa trece pe la banca!

Solutia pentru a cumpara o casa poate fi un credit ipotecar, imobiliar, credit de nevoi personale cu ipoteca sau in unele cazuri chiar un credit de nevoi personale. Creditul ipotecar este cel mai utilizat in achizitionarea unei case.

Diferenta intre un credit ipotecar si un credit imobiliar o constituie garantia imobiliara. In cazul creditului imobiliar, garantia o reprezinta alt imobil, nu cel care face obiectul cumpararii. Costurile creditului ipotecar, in general, sunt aceleasi cu un credit imobiliar.

Casa de vis este noua

Tot mai multe persoane doresc sa-si achizitioneze o casa intr-un imobil nou. Este de preferat ca persoana interesata de achizitie sa dispuna de un alt imobil pe care sa-l foloseasca ca si garantie. Exista si posibilitatea transferului de ipoteca dupa ce noul imobil iti permite acest lucru, in schimbul unor taxe notariale si, bineinteles, cu acordul bancii.

Ce pasi trebuie sa urmam?

Apelarea unui consultant de credite, procurarea documentelor care sa ateste veniturile, gasirea casei dorite, obtinerea de copii dupa documentele casei de la proprietar – acestia sunt primii pasi. Aceste documente trebuie depuse la banca, dupa care se asteapta aprobarea financiara (verificarea documentelor cu venituri) si aprobarea juridica (verificarea actelor casei). Urmeaza intocmirea raportului de evaluare a imobilului.

Dupa aceste aprobari, se face o programare la notariat, se semneaza contractul de credit, contracte de asigurari (asigurari de viata si asigurari de imobil), contractul de vanzare-cumparare si contractul de ipoteca. Este foarte important ca acel raport de evaluare sa reflecte cel putin pretul de vanzare al imobilului, iar, in functie de acel raport, banca finanteaza un procent din valoarea casei.

De ce acte avem nevoie?

Actele necesare difera in functie de tipul venitului obtinut. Pentru salariati este nevoie de o adeverinta de venit, o copie conform cu originalul a cartii de munca sau a contractului de munca, o copie dupa cartea de identitate, o copie dupa certificatul de casatorie (dupa caz). In general, bancile accepta toate tipurile de venituri declarate. (…)

Cititi continuarea in editia tiparita a suplimentului Deco Zone.

Saptamana Sanatatii la Plaza Romania
Saptamana Sanatatii la Plaza Romania
Cel mai nou articol Video: