Bifidobacteriile, benefice pentru organism

Responsabile pentru echilibrarea florei intestinale sunt bifidobacteriile care sunt rezultatul procesului de fermentatie si care se gasesc in iaurturile naturale.
Bifidobacteriile, benefice pentru organism
no title

Bifidus este o specie de bacterii din clasa bifidobacteriilor, care populeaza flora intestinala, asigurand un mediu echilibrat si participand la sinteza complexului de vitamine B si K. Cercetarile arata ca prezenta bifidobacteriilor in intestine descurajeaza inmultirea coloniilor de bacterii daunatoare si intareste rezistenta organismului la infectii.

Aceste bacterii sunt prezente in mod natural in tubul nostru digestiv, inca de la nastere. Ele protejeaza mediul intern insa, din cauza unor factori nocivi precum antibioticele sau alcoolul, de-a lungul vietii numarul lor se diminueaza considerabil. In aceste conditii, se recomanda ca regimul alimentar zilnic sa contina o cantitate consistenta de bifidobacterii: iaurturi naturale si chefir.

Bifidobacteriile reduc valoarea pH-ului intestinal. Atunci cand valoarea pH-ului creste, mediul devine bazic si propice instalarii unor afectiuni precum sindromul colonului iritabil sau boala Crohn. Proteinele rezultate in urma procesului de fermentatie in care sunt implicate bifidobacteriile restabilizeaza pH-ul acid, reducand simptomele acestor maladii.

Si sistemul imunitar are de castigat de pe urma prezentei acestor bacterii. Prin echilibrarea florei intestinale, rezistenta organismului in fata agentilor patogeni este intarita. Iata tot atatea motive pentru ca toate persoanele care au un regim de viata dezordonat, care nu mananca regulat si care sunt sedentare sa includa in dieta acele alimente care pot compensa dezechilibrele.

Astfel, combinatiile de legume, fructe, ceareale si iaurturi cu bacterii benefice cum sunt cele de tipul Bifidus Actiregularis sunt surse pretioase de nutrienti valorosi si implicit de sanatate.

Avantajele consumului de iaurt

Printre cele mai importante beneficii pentru sanatate, se numara reglarea tranzitului intestinal si ameliorarea simptomelor constipatiei. In conditiile unei diete sarace in fibre, minerale si alti nutrienti, alimentele stau mai mult timp in intestine, se deshidrateaza si sunt eliminate mai greu.

Bifidobacteriile participa la fermentarea alimentelor si scurteaza timpul tranzitului intestinal. In plus, exista indicii ca prezenta acestora reduce riscul de cancer colorectal intrucat ajuta la eliminarea toxinelor din colon.

Citeste si Bifidus ActiRegularis, izvor de sanatate
                  Sanatate 24 ore pe zi

Foto: SHUTTERSTOCK