6 alimente care te constipă şi de care trebuie să te fereşti

Constipaţia nu este un subiect despre care oamenii vor sa discute în general, deşi este mult mai des întâlnită decât am crede. Să fii constipată înseamnă să mergi la toaletă doar de 2-3 ori pe săptămână si să ai un regim alimentar nepotrivit. Poate duce la balonare şi dureri abdominale, iar în Statele Unite ale Americii aproape 42 de milioane de oameni au parte de această experienţă neplăcută.
6 alimente care te constipă şi de care trebuie să te fereşti

Constipaţia nu este un subiect despre care oamenii vor sa discute în general, deşi este mult mai des întâlnită decât am crede. Să fii constipată înseamnă să mergi la toaletă doar de 2-3 ori pe săptămână si să ai un regim alimentar nepotrivit. Poate duce la balonare şi dureri abdominale, iar în Statele Unite ale Americii aproape 42 de milioane de oameni au parte de această experienţă neplăcută.

Nici în Romania situaţia nu este cu mult diferită pentru că multe dintre alimentele care determină constipaţia sunt consumate în mod frecvent.

Deşi nu se poate indica o singură cauză a constipaţiei, dietele sărace în fibre sau consumul insuficient de apă sunt condiserate cei mai mari factori de risc. Pe de altă parte, o dietă bogată în fibre şi hidratarea corespunzătoare sunt factori cheie pentru o digestie sănătoasă. Printre factorii care contribuie la instalarea constipaţiei se mai numără şi: lipsa exerciţiilor fizice şi utilizarea anumitor medicamente. La toate acestea se adaugă alegerile alimentare greşite.

Iată care sunt alimentele care te pot constipa şi încearcă să le excluzi din regimul tău alimentar sau măcar să le consumi mai rar. Vei scăpa astfel de durerile abdominale şi de disconfort.

Mâncarea de tip fast- food

Dacă mergi des la fast – food, ar trebui să îţi reconsideri alegerile tocmai pentru că acest tip de alimente sunt inamicul tău, mai ales în ceea ce priveşte constiparea. Burgerii şi cartofii prăjiţi au un conţinut scăzut de fibre şi unul ridicat de grăsimi, care încetinesc procesul digestiei. Mai mult, conţin multă sare care duce la retenţia de apă. Sodiul este inamicul numărul unu al eliminării apei din organism.

Produsele lactate

Brânza, îngheţata şi laptele sunt de multe ori aduse în discuţie atunci când vorbim despre constipaţie. Lactoza este, în general, mai greu de digerat. O cantitate mare de produse lactate îţi va crea cel mai probabil un disconfort. Imunglobina de tip G este o proteină din lapte care a fost corelată cu astfel de probleme, aşa că încearcă să consumi mai puţin brânzeturi. Cu toate acestea, nu toate produsele lactate sunt rele. Iaurtul şi kefirul pot fi consumate oricând datorită probioticelor – bacterii sănătoase, vitale în procesul de digestie.  Acestea nu conţin lactoză şi sunt chiar recomandate în combaterea constipaţiei.

Prăjituri şi produse de patiserie

Suntem de acord, este greu să rezişti tentaţiei prăjiturilor, dar trebuie să ţii cont de faptul că alimentele procesate cum sunt frusecurile, biscuiţii şi multe alte dulciuri te constipă. Acestea sunt glucide rafinate, cu un conţinut ridicat de grăsimi şi puţine fibre şi nu vor face altceva decât să lucreze împotriva ta. Mai bine optează pentru un desert bogat în fibre cum ar fi un bol de zmeură, pere la cuptor sau un baton cu ovăz şi curmale. 

Dulciurile 

Bomboane, jeleurile şi alte dulciuri se numără cu siguranţă în categoria alimentelor care te constipă. Zahărul în sine nu este responsabil de această problemă, dar dacă te gândeşti că acestea sunt foarte sărace în fibre şi nutrienţi, prea multe dulciuri nu pot decât să însemne o digestie încetinită.

Bananele

Bananele coapte sunt o sursă excelentă de fibre şi potasiu, care pot fi de ajutor în tratarea constipaţiei, dar bananele verzi nu îţi fac bine. Acestea au o cantitate mare de amidon şi tanin, care pot cauza şi chiar agrava starea de constipaţie. Pentru a preveni aceasta problemă, lasă bananele o zi sau două la temperatura camerei. Se vor coace şi nu vor mai prezenta niciun risc pentru organismul tău. 

Dieta Paleo

În mod normal, renunţarea la mâncarea de tip fast food şi la un stil de viaţă nesănătos sunt lucruri de lăudat. Cu toate acestea, o dietă în care carnea este un element de bază, la care se adaugă lipsa cerealelor integrale şi a leguminoaselor pot duce la constipaţie. Mâncată de prea multe ori pe săptămână, carnea roşie poate să te constipe. Mai mult, limitarea carbohidraţilor în dieta Paleo ar putea însemna mai puţine prebiotice, aceste substanţe provin din diferite tipuri de carbohidratţ (majoritar fibre) pe care oamenii nu-i pot digera. Bacteriile bune din intestinul tău consumă aceste fibre. Aceste bacterii, cunoscute sub numele de floră intestinală, îndeplinesc numeroase funcţii în corpul nostru.

Cel mai nou articol Video: