Zahăr vs. Xilitol. Cum să scapi de dependenţa de zahăr

Românul obişnuieşte să spună ”încep de mâine”, iar acum la început de an, este momentul ideal pentru câteva schimbări în dieta ta.
Zahăr vs. Xilitol. Cum să scapi de dependenţa de zahăr
FOTO: 123rf.com

E foarte greu ca în perioada Sărbătorilor să-ţi pui restricţii mai ales când vezi mesele bogate în deserturi delicioase şi preparate care-ţi fac cu ochiul şi parcă în sinea ta vrei ”doar să guşti”. O bucăţică de ciocolată, o prăjitură, un cocktail, o şampanie, un sufletu şi tot aşa, fără strângeri de inimă.

Aşa cum românul obişnuieşte să spună ”încep de mâine”, acum că este început de an, este momentul ideal pentru a face câteva schimbări în dieta ta, iar primul pas este acela de a renunţa la dependenţa de zahăr. În primul rând, trebuie să-ţi schimbi obiceiurile alimentare, rapid şi eficient. Simona Carniciu, medic nutriţionist şi specialist Xlear România, are câteva sfaturi demne de luat în seamă.

  • Regula de bază: stabilirea celor trei mese principale şi două gustări;
  • Nu sări peste nicio masă şi alege să consumi alimente uşoare;
  • Cea mai bună alegere la cină sunt supele de legume, o porţie de cereale integrale (quinoa, paste, orez brun) şi salatele verzi;
  • Înlocuieşte dulciurile preferate cu fructele cu indice glicemic scăzut;
  • ”Dependenţa” de zahăr este mai mult psihologică şi poate fi asociată cu lipsa stării de bine, cu depresia sau cu fenomenul de compensaţie”;
  • Păcăleşte creierul înlocuind zahărul cu un îndulcitor care imită aspectul acestuia şi se administrează la fel. De exemplu, xilitolul. Poţi alege deserturi pe bază de xilitol, o budică sau o îngheţată light, deoarece este identic zahărului, iar singura diferenţă contă în conţinutul caloric, care este cu 40% mai mic şi indicele glicemic de numai 7.
  • Creează un jurnal alimentar în care să-ţi notezi tot ce consumi, iar astfel te vei ajuta să vezi progresele pe care le faci.

Xilitol: beneficii pentru sănătate

Xilitolul şi diabetul. Xilitolul nu conţine fructoză şi are efecte insesizabile asupra glicemiei şi insulinei. Pentru persoanele care suferă de diabet, prediabet, obezitate sau alte probleme metabolice, xilitolul este alternativa excelentă a zahărului.

Xilitolul şi sănătatea dentară. Mulţi medici stomatologi recomandă guma de mestecat care are ca îndulcitor xilitolul, iar motivul este unul cât se poate de bun. În urma unor studii s-a determinat că xilitolul accelerează sănătatea dinţilor şi ajută la prevenirea cariilor dentare. Unul dintre factorii de risc în cazul în cazul apariţiei cariilor este bacteria orală numită Streptococcus mutans, responsabilă pentru sănătatea dinţilor.

Creşte cantitatea de colagen. Colagenul este cea mai abundentă protein din corp şi se regăseşte în cantităţi uriaşe în piele şi ţesuturile cognitive. În urma studiilor s-a arătat că xilitolul ajută la creşterea producţiei de colagen, cee ace duce la încetinirea efectelor antiaging asupra pielii.

Te protejează de osteoporoză. Xilitolul te poate proteja împotriva apariţiei osteoporozei, deoarece ajută la creşterea volumului în oase şi a conţinutului de minerale.

Cel mai nou articol Video: