Te-a ajuns oboseala?

Atunci cand toata ziua alergi de colo pana colo, consumi multa energie. Treptat, simti cum te cuprinde o stare de apatie si oboseala. In cautarea unei solutii rapide prin care sa rezolvi problema, apelezi la cofeina sau la batoanele energizante. Dar oare
Autor: Andra Nastase
Te-a ajuns oboseala?
Te-a ajuns oboseala?

Lipsa energiei este o problema cotidiana, asa ca nu trebuie sa te sperie faptul ca ti s-a intamplat sa o resimti mai mult de 2-3 ori in cursul ultimei saptamani. Problema cu care te confrunti are mai multe cauze, de aceea trebuie sa patrunzi in interiorul ei si sa afli care este cea care te afecteaza pe tine. Solutiile ti le oferim noi.

Mananca un mic dejun energizant! Cea mai buna cale pentru a incepe ziua incarcata de energie, este un dejun bogat. Alege cerealele cu lapte degresat si vei realiza echilibrul perfect intre proteine si carbohidrati. Cu acesti doi “aliati” ti-ai asigurat starea de bine!

Consuma lactate. Daca te-ai decis sa faci sport azi inainte de a pleca spre parc sau sala de gimnastica, bea un iaurt. Iaurtul este un aliment rapid de consumat si nu necesita o digestie indelungata. Gandeste-te inainte sa-l consumi daca  vrei sa optezi pentru unul scazut in continutul de grasimi sau poate ti-ar place un milkshake. Ambele te vor energiza.

Ia o gustare sau chiar mai multe!  Ele sunt necesare, dar foloseste-le cu inteligenta. Chiar daca ai consumat o masa bogata in alimente s-ar putea sa simti, pe parcursul zilei, ca iti lipseste ceva deoarece corpul nu lucreaza la capacitatea lui maxima. Este foarte important intervalul la care iti iei mesele si continutul lor. Nu lasa sa treaca mult timp fara sa mananci pentru ca asta va duce la consumarea resurselor organismului. Odata produs acest “incident”, te vei simti complet lipsita de energie. Intervalul dintre mesele principale trebuie sa fie de cinci ore, iar din doua in doua ore trebuie sa iei o gustare.

Hidrateaza-te! Cateodata si consumul scazute de lichide este de vina pentru starea de oboseala, iar acest lucru va avea efecte negative si asupra creierului tau incetinindu-i activitatea. Este recomandat sa bei cam 2,5-3 litri pe zi.

Vitaminizeaza-te! O dieta sanatoasa contine vitaminele B12 si C. Gasesti vitamina B12 in carnea de vita, peste si oua. Iar daca esti adepta unei diete vegetariene, consuma varza  care este bogata in vitamina B sau foloseste suplimentele alimentare. Vitamina C este necesara pentru ca are rol de antidoxidant si lupta impotriva instalarii anemiei si a gripei. O gasesti atat in fructe ca: portocale, lamai, kiwi si mango, cat si in legume:  rosii , cartofi, spanac etc.

Intra pe forum si afla mai multe despre combaterea oboselii.

Articol exclusiv online.

7 analize esentiale pentru sanatatea ta
7 analize esentiale pentru sanatatea ta