Sfaturi pentru un somn cat mai bun

Prea stresata pentru a putea dormi? Un loc cu adevarat confortabil in care sa dormi te poate salva.
Sfaturi pentru un somn cat mai bun
Sfaturi pentru un somn cat mai bun

Prea stresata pentru a putea dormi? Un loc cu adevarat confortabil in care sa dormi te poate salva.

Multe persoane sufera de tulburari ale somnului. Dificultatea de a adormi si rasucitul pe toate partile in timpul noptii sunt cauzate in principal de stres, care este adesea idependent de controlul nostru. Gandeste-te la proiectele care iti raman in gand si dupa ce pleci de la birou, gandeste-te la vecinii care se apuca de renovat casa in miezul noptii sau la copiii care incep sa planga cand iti este somnul mai dulce.

Ceea ce putem controla, totusi, este mediul in care dormim. Urmeaza aceste sfaturi cu privire la organizarea camerei tale de dormit si un somn bun in fiecare noapte nu va ramane numai la stadiul de vis…

Investeste intr-o saltea de calitate
Avand in vedere faptul ca o persoana adulta doarme in medie sase pana la opt ore pe noapte, salteaua este una dintre cele mai folosite obiecte din casa. Petreci o treime din viata in pat, iar asta inseamna ca patul tau trebuie sa fie de cea mai buna calitate. Specialistii recomanda sa achizitionezi cea mai buna saltea pe care ti-o poti permite. Cumpar-o dintr-un magazin cunoscut pentru produsele sale de calitate si testeaz-o inainte de o cumpara. Pune accentul pe confort, durabilitate si pe modul in care salteaua iti sustine umerii, coapsele si partea inferioara a spatelui. Daca imparti patul cu cineva, alege o saltea suficient de mare incat amandoi sa aveti spatiul necesar pentru a va misca in voie.

Evita luptele cu perna
Lupta cu o perna inconfortabila duce cu siguranta la dureri de gat si spate. O perna buna ar trebui sa-ti sustina capul in aceeasi pozitie cu cea a umerilor si a coloanei vertebrale, ca si cum ai sta in picioare. Forma pernei este determinata de pozitia ta preferata de dormit. Cei care dorm pe o parte ar trebui sa aleaga o perna ferma, care sa le sustina gatul, in timp ce persoanele care dorm pe spate ar trebui sa aleaga o perna medie in ceea ce priveste fermitatea. Persoanele care sufera de alergii pot alege pernele ce se pot spala.

Asternuturi potrivite
In alegerea asternuturilor adecvate trebuie avut in vedere numarul de fibre. Acesta este calculat in functie de numarul total de fibre verticale si orizontale intr-un centimetru patrat de material textil. Cu cat sunt mai multe fibre, cu atat materialul textil este mai moale. Dar asta nu inseamna neaparat ca asternuturile vor rezista mai multa vreme. Cel mai bun sfat este sa alegi materiale textile de buna calitate, care te fac sa te simti confortabil si sa le folosesti in functie de anotimp. Alege pentru sezonul calduros materiale usoare care iti dau senzatia ca sunt reci si in timpul iernii materiale mai groase si pufoase.
 
Fara muzica, fara TV
Poate ca muzica si programele de televiziune te incanta, dar pot de asemenea sa te impiedice sa adormi la timp. De aceea, cea mai buna varianta este sa renunti la instalarea televizorului, combinei audio sau computerului in dormitor.

Lumina si temperatura
Corpul uman are propriul sau ceas biologic care isi urmeaza ciclul. Lumina schimba dramatic acest ritm si te poate impiedica sa adormi. Pentru nopti cat mai odihnitoare, pastreaza-ti camera cat se poate de intunecata, folosind draperii groase de culoare inchisa. Temperatura ideala este una aparent scazuta, intre 16 si 20 de grade Celsius. Zgomotele te pot impiedica sa adormi. Dar chiar si pentru vecinii prea galaciosi exista o solutie. Poti izola fonic camera in care dormi, desi este o solutie foarte costisitoare.

Spatele drept!
Spatele drept!