Scapa de durere fara pastile!

Durerea te loveste cand tie lumea mai draga: fie cand te joci cu micutul tau, cand stai in fata computerului sa termini raportul pentru seful tau, cand, in sfarsit, te-ai bagat in pat si esti pe punctul de a adormi. Stim. Primul tau impuls si sfat al apro
Scapa de durere fara pastile!
Scapa de durere fara pastile!

Dureri de solduri sau de articulatii
Prescriptia: alergari
Plimbarea in ritm alert pe strazi favorizeaza buna functionare a articulatiilor. Fizioterapeutii de la Universitatea Stanford au observat ca persoanele care alearga regulat acuza mult mai rar dureri musculare si artrite decat cei care nu se omoara dupa alergat. „Risti de 4 ori mai putin sa ai astfel de probleme, doar daca alergi”, sustine profesorul Jim Fries. Rasucirile membrelor, cazaturile creeaza probleme. La acest capitol, tenisul are o bila neagra. Pe locuri, fiti gata… Trei sesiuni de alergari pe saptamana sunt suficiente pentru un tonus excelent. Parcurile bucurestene Titan si Tineretului sunt pline de alergatori care asteapta sa li te alaturi.

Depresia
Prescriptia: plimbarea
Pe fiecare dintre noi ne apuca din cand in cand starea de depresie. Ei bine, nu trebuie sa ne indopam cu pastile sau cu ciocolata pentru a iesi din butoiul cu depresie, ci doar sa ne plimbam. Cercetatorii de la Universitatea Texas sustin ca un antrenament in aer liber are efectul unui antidepresiv. In studiul lor, in cazul femeilor cu depresie moderata care s-au plimbat cate 30 de minute, de cel putin 3 ori pe saptamana, s-au redus simptomele cu mai mult de 50%. Chiar daca te simti obosita, daca faci miscare, te energizezi. Cei sedentari trebuie sa inceapa miscarea gradat. Pe locuri, fiti gata… Daca nu te poti imagina facand jogging in jurul Casei Poporului dis de dimineata, macar cobora din autobuz cu 3 statii mai devreme cand mergi la serviciu sau renunta la scarile rulante si la lift. Ia-ti prietena cea mai buna si mergeti sa povestiti ce ati mai facut in parc.

Durerile menstruale
Prescriptia: inot
In perioada delicata a lunii, foarte multe femei au crampe suparatoare care nu le permit sa desfasoare activitatile obisnuite la cote maxime. Unele dintre ele chiar sunt scoase din circuit. Iata ca exista un tratament nemedicamentos: inotul. Acest sport este un excelent remediu pentru alinarea durerilor menstruale. Practicat frecvent, ajuta la reducerea retentiei de apa si intareste muschii abdominali. Practic, se reduce presiunea abdominala si se usureaza crampele prin imbunatatirea functionarii sistemul nervos. Apa intensifica, de asemenea, nivelul endorfinelor in organism. Corpul nostru isi poate reda singur starea de bine, trebuie doar sa apesi pe butonul SPORT! Pe locuri, fiti gata… In prima parte a ciclului menstrual (zilele 1-13) fa intre 20 si 30 de miscari vioaie ale picioarelor. In a doua parte (zilele 14-18) este recomandat inotul mai usor, dar de cursa lunga.

Durerile de burta
Prescriptia: salsa
Cand ti se va mai intampla sa ai dureri de burta sau indigestii, trebuie sa stii ca exista si alte solutii decat sa blochezi baia: dansul. Un studiu a relevat faptul ca dansul poate sa reduca problemele digestive, de la cele de stomac pana la diaree sau colon iritat. „Muzica este incredibil de energizanta. Cand intri in ritm, organismul elibereaza endorfine, reactie care ne da o stare de bine”, spune cercetatorul britanic Jon Roberts. De asemenea, prin dans scapi de stres si anxietate. Astfel se reduce afluxul de sange in zona abdomenului si se produc enzime digestive care reduc arsurile gastrice, balonarea si constipatia. Salsa este un tonic pentru intreg organismul. Pe locuri, fiti gata… Daca nu esti genul care rupe ringul de dans sambata de sambata la discoteca, inscrie-te la niste cursuri de dans. Balet, salsa, dansuri de societate, tu alegi! Te vei simti excelent. Afla mai multe pe: www.cursuri-dansuri.ro.

Clantanitul din dinti
Prescriptia: spinning
Daca la sala de gimnastica muncesti cu ardoare se va vedea si pe zambetul tau, nu doar pe solduri. Un studiu publicat in Journale of Periodontology a demonstrat faptul ca femeile care fac sport intensiv regulat, spre exemplu spinning (pedalare complexa pe o bicicleta stationara), prezinta un risc cu 75% mai mic sa aiba probleme cu dantura si gingiile decat cele care nu practica nici un exercitiu fizic. Secretul? Exercitiile fizice reduc riscul aparitiei inflamatiilor in organism si favorizeaza circulatia sangelului. Pe locuri, fiti gata… Spinningul este mult mai dificil de practicat decat pedalatul la bicicleta stationara, pentru ca imita miscarile ciclistilor adevarati: coborare, urcare de pante. Specialistii recomanda pentru inceput o sedinta pe saptamana.

Dureri de cap suparatoare
Prescriptia: yoga
Aspirina poate sa-ti aline durerea de cap, dar nu iti garanteaza ca aceasta nu va reveni. 3 din cele 15 tipuri de dureri de cap sunt provocate de tinuta corpului. Daca pozitia coloanei nu este corecta se creeaza tensiune la nivel muscular, care se reflecta la nivelul capului. S-a demonstrat ca dupa un curs de trei luni de exercitii yoga pentru indoirea si intinderea muschilor, 60 % dintre cei care manifestau dureri de cap au scapat de ele. Yoga antreneaza muschii superiori ai spatelui, pe cei ai pieptului, umerii. Rezultatul? Tinuta corpului corecta. De asemenea, exercitiile yoga au un efect benefic si pentru persoanele care sufera de palpitatii.  Pe locuri, fiti gata… In pozitia stand, orienteaza-ti umerii spre fata, apoi usor lasa-ti capul pe spate si spre fata. Tine capul drept, indreapta-l spre dreapta, revenire in centru, si apoi spre stanga. Capul se apleaca si se roteste, ca si cum ai desena un cerc imaginar. Exercitiul se repeta si in cealalta directie. Pentru a afla mai multe despre yoga acceseaza www.gnspy.org

 

Vino de hac oboselii!
Vino de hac oboselii!