Recomandări utile pentru bolnavii de diabet

Diabetul este o tulburare a metabolismului care afectează aproape 4% din populaţia lumii. Acesta poate fi ţinut sub control dacă ai un program strict în ceea ce priveşte alimetaţia, exerciţiile fizice şi medicaţia şi, în acest sens, îţi oferim câteva sfaturi.
Recomandări utile pentru bolnavii de diabet

Diabetul este o tulburare a metabolismului care afectează aproape 4% din populaţia lumii.

Acesta poate fi ţinut sub control dacă ai un program strict în ceea ce priveşte alimetaţia, exerciţiile fizice şi medicaţia şi, în acest sens, îţi oferim câteva sfaturi. 

 

Monitorizarea carbohidraţilor este un element-cheie pentru că aceştia afectează puternic nivelul zahărului din sânge. O dietă echilibrată include o varietate de legume şi fructe (cu un nivel scăzut de zahăr), cereale integrale, fasole, peşte, carne slabă şi lactate fără grăsimi. Când ai diabet zaharat, ar fi bine să urmezi un program strict de mese şi gustari.

Pentru a preveni creşterea nivelului de zahăr în sânge după mese, trebuie să ţii cont câţi carbohidraţi mănânci şi de mărimea porţiilor. Asigură-te că faci sport frecvent, că-ţi iei medicamentele şi că-ţi  testezi glicemia cu regularitate.

Exerciţiile fizice moderate pot influenţa în mod pozitiv nivelul de zahăr din sânge, mai ales în cazul diabetului de tip 2. Exerciţiile fizice îmbunătăţesc sensibilitatea organismului la insulină si stimulează muşchii pentru a folosi glucoza. Studiile au arătat că există îmbunătăţiri importante ale nivelului de zaharuri în sânge după sport.

În timp ce exerciţiile obişnuite ajută la controlul zahărului în sânge, la anumite persoane, acestea pot scădea nivelul. E bine să faci un test înainte şi unul după ce ai făcut exerciţii fizice. Dacă sportul îţi scade nivelul de zahăr din sânge, nu-l evita. Ia cu tine fructe, bomboane, sucuri naturale, ajustează-ţi medicamentele sau ia un snack şi aşteaptă 15 minute. Asigură-te că ai glicemia în jurul a 100 înainte de a începe din nou să depui efort. Evită alimentele cu zahăr combinate cu grăsimi, cum ar fi ciocolata, pentru că grăsimea poate încetini capacitatea organismului de a obţine carbohidraţii de care are nevoie destul de repede.

Stresul şi fumatul pot creşte valorile glicemiei. Încearcă să faci yoga sau găseşte un hobby care să te relaxeze. Ai grijă că fumatul dezvoltă complicaţii diabeticilor (probleme ale picioarelor, nervilor, ochilor, inimii şi rinichilor).

Printre alţi factori care afectează nivelul de zahăr în sânge se mai numără alcoolul, deshidratarea, călătoriile şi schimbarea climatului.

Este esenţial ca pe lângă dietă şi sport să urmezi tratamentul prescris de medic. Injecţiile cu insulină şi testarea regulată a nivelului de zahăr în sânge pot face parte din viaţa ta zi de zi.