Ochi obosiţi: remedii naturale şi sfaturi uşor de urmat!

S-ar putea ca ochii să fie fereastra sufletului tău, dar atunci când sunt folosiţi intens, ei devin calea către durere, migrene şi vedere neclară. Din nefericire, oboseala ochilor este mult prea frecvent întâlnită la persoanele care petrec ore nenumărate privind monitorul calculatorului şi uitându-se la televizor în exces. Există mai multe lucruri pe care le poţi face pentru a rezolva problema.
Autor: Iulia Pocol
Ochi obosiţi: remedii naturale şi sfaturi uşor de urmat!

S-ar putea ca ochii să fie fereastra sufletului tău, dar atunci când sunt folosiţi intens, ei devin calea către durere, migrene şi vedere neclară.

Din nefericire, oboseala ochilor este mult prea frecvent întâlnită la persoanele care petrec ore nenumărate privind monitorul calculatorului şi uitându-se la televizor în exces. Există mai multe lucruri pe care le poţi face pentru a rezolva problema. 


Iată care sunt cele mai simple şi „naturale”!

Odihneşte, clipeşte, închide

  • Ori de câte ori faci un lucru care necesită concentrare, ia o pauză la fiecare 20 de minute. Uită-te la un obiect din depărtare – un tablou de pe perete sau o privelişte pe geam – pentru cel puţin 30 de secunde. Permiţând ochilor să focalizeze pe altceva, le oferi odihnă.
  • Încearcă să clipeşti des – la fiecare trei sau patru secunde – atunci când eşti foarte atentă la la televizor sau la ecranul computerului. Clipitul îţi umezeşte ochii şi relaxează muşchii.
  • Dacă ai de făcut o muncă de lungă durată care te obligă să focalizezi intens, închide frecvent ochii. Chiar dacă îţi închizi pleoapele doar pentru câteva secunde, vei avea parte de relaxare imediată.

Calmare cu cald şi rece

  • Iată o altă modalitate de a-ţi relaxa muşchii oculari: freacă-ţi rapid palmele una de alta până când se încălzesc şi pune podul palmei peste ochii închişi; menţine-le acolo timp de câteva secunde.
  • Înmoaie un prosop sau o bucată de material textil în apă rece şi pune peste ochi timp de cinci minute pentru a mai atenua oboseala.
  • Răceşte-ţi ochii cu felii de castravete. Lasă să acţioneze timp de două sau trei minute iar apoi, dacă nu îţi simţi ochii mai odihniţi, le poţi înlocui cu alte felii mai reci.

Lăcrimează

  • Pentru oboseala ochilor care este legată de ochii uscaţi, poţi folosi lacrimi artificiale, pe care le găseşti la orice farmacie.

Ajustează-ţi monitorul

  • Setează contrastul monitorului tău pe cea mai mare valoare. Vei descoperi că imaginile şi literele devin mai clare.
  • Fixează-ţi înălţimea scaunului astfel încât să priveşti uşor în jos la monitor. Înclină ecranul pentru a fi potrivit acestei poziţii.
  • Ochii ar trebui să fie la cel puţin 50 de cm de ecran.
  • Dacă ai o miopie uşoară, încearcă să citeşti sau să te uiţi la ecran fără ochelarii de distanţă. Ochii s-ar putea să se simtă mai confortabil în acest fel.

Poartă ochelari de soare

  • În orice lumină puternică – chiar şi iarna – poartă ochelari de soare. Aceştia reduc oboseala ochilor provocată de lumina puternică. Cei mai buni ochelari de soare au lentile galbene, portocalii, maronii sau de culoarea chilimbarului.

Luminează-ţi viaţa

  • Atunci când citeşti, asigură-te că ai lumina potrivită astfel încât să nu îţi forţezi ochii. Cele mai bune rezultate le dă o lampă cu braţul flexibil, direcţionată în aşa fel încât lumina să cadă pe foaie.
  • Evită să citeşi sau să lucrezi sub lumină fluorescentă. Poate să pâlpâie, mărind oboseala ochilor. Lumina incandescentă a becurilor normale este cea mai bună – poţi încerca şi becurile care imită lumina naturală, extrem de utile în munca de aproape.