Întăreşte-ţi imunitatea pentru a ţine la distanţă bolile!

Pentru menţinerea şi îmbunătăţirea imunităţii este esenţial ca la nivelul florei intestinale să existe un echilibru între bacteriile „prietenoase”, numite probiotice, şi cele patogene. Iată 8 sfaturi esenţiale pentru a îmbunătăţi apărarea naturală a organismului.
28.06.2020 | Autor: Paula Rotaru
Întăreşte-ţi imunitatea pentru a ţine la distanţă bolile!

Sistemul nostru digestiv găzduieşte miliarde de bacterii vii, care alcătuiesc microflora intestinală. Pentru menţinerea şi îmbunătăţirea imunităţii este esenţial ca, la nivelul florei intestinale, să existe un echilibru între bacteriile „prietenoase”, numite probiotice, şi cele patogene.

De ce este important acest echilibru? Pentru că microflora echilibrată şi diversificată are următoarele efecte:
 

  • ne apără de infecţii (răceli, gastroenterite) şi de tulburări digestive (diaree, constipaţie);
  • stimulează apărarea naturală a organismului;
  • contribuie la digestie, la sinteza vitaminelor şi a insulinei, putând reduce riscul de diabet şi de obezitate;
  • ne protejează de efectele adverse ale antibioticelor atunci când suntem nevoiţi să urmăm un astfel de tratament.

Pentru a beneficia de aceste proprietăţi trebuie să ne asigurăm un aport suficient de probiotice. Iată 8 sfaturi esenţiale pentru a îmbunătăţi apărarea naturală a organismului.

Consumaţi fructe şi legume la fiecare masă

Acestea abundă în fibre specifice, numite prebiotice, care rămân nedigerate de enzimele digestive şi ajung intacte în colon, unde hrănesc bacteriile benefice – probioticele. Pentru a ne asigura necesarul de prebiotice trebuie să mâncăm 2-3 fructe şi 400-600 de grame de legume zilnic.

Dintre legume nu trebuie să uităm prazul, varza, inclusiv varza murată, brocoli, sparanghelul, fasolea verde, sfecla, ceapa, usturoiul, recunoscute pentru cantitatea mare de prebiotice conţinute. Încercaţi să mâncaţi cât mai multe fructe şi legume în stare crudă sau cât mai puţin preparate termic.

Optaţi pentru cereale integrale

Produsele cerealiere ne asigură un aport semnificativ de fibre, cu condiţia de a nu fi rafinate.

De aceea, este bine să alegem pâine integrală, cu multicereale, paste integrale, orez brun, fără să uităm de cerealele despre care nutriţioniştii vorbesc mult în ultima vreme: guinoa, hrişcă, bulgur.

Un iaurt în fiecare zi

Laptele fermentat sub formă de iaurt, kefir, sana conţine bacterii lactice şi bifidobacterii, care nu sunt altceva decât principalele probiotice aflate la nivelul florei intestinale. Spre exemplu, kefirul conţine cel puţin 30 de specii de bacterii lactice.

Persoanele care manifestă intoleranţă la lactoză pot consuma, fără grijă, kefir, deoarece lactoza (zahărul din lapte) fermentează şi este transformată în acid lactic chiar sub acţiunea probioticelor.

În schimb, persoanele alergice la proteinele din lapte nu pot consuma nici kefir, nici alt sortiment de iaurt, şi atunci acestora li se recomandă suplimentarea cu probiotice.

Evitaţi carnea roşie

Deoarece favorizează producţia de toxine în timpul digestiei şi generează procese de putrefacţie, carnea roşie consumată în exces poate perturba echilibrul florei intestinale.

Ca surse de proteine de calitate, nutriţioniştii recomandă peştele, carnea de pui, de curcan, dar şi cele de origine vegetală din leguminoase (mazăre, fasole, linte, soia).

Beţi ceaiuri pentru imunitate

Plantele au capacitatea de a sprijini sistemul imunitar, motiv pentru care este indicat să le consumăm cât mai des, sub formă de ceaiuri.

Printre cele mai eficiente ceaiuri imunizante se numără: ceaiul de muşeţel, ceaiul de mentă, ceaiul de măceşe, ceaiul de lămâie, ceaiul de ghimbir, ceaiul de cătină, ceaiul de echinacea, ceaiul de soc şi ceaiul de scorţişoară. 

Spuneţi STOP factorilor care dezechilibrează flora intestinală

Stresul, alimentaţia nesănătoasă, abuzul de medicamente (în special antibioticele) cauzează dezechilibrul florei intestinale.

Acest lucru are un impact serios asupra stării de sănătate, conducând la: infecţii repetate, acnee, micoze, tulburări digestive (diaree, constipaţie, sindromul intestinului iritabil), oboseală şi stări depresive inexplicabile.
Soluţia? Probioticele vă pot ajuta să faceţi faţă stilului actual de viaţă.

Urmaţi o cură cu probiotice şi prebiotice

În această perioadă, pentru a vă apăra de infecţiile de sezon, urmaţi o cură cu probiotice şi prebiotice timp de o lună.

Un studiu prezentat în cadrul Congresului European Respiratory Society a demonstrat că riscul infecţiilor de sezon se poate reduce cu 25% prin administrarea unui supliment simbiotic pe bază de probiotice de la Institutul Rosell, prebiotice şi vitamina C.

Luat în fiecare dimineaţă, înaintea micului dejun, un pliculeţ cu probiotice şi prebiotice constituie un adevărat scut de apărare împotriva virozelor, otitelor sau infecţiilor gastrointestinale.

Alegeţi un probiotic eficient

Pentru a fi siguri că optaţi pentru un produs eficient, este indicat să ţineţi seama de numărul probioticelor conţinute pe fiecare doză.

Spre exemplu, probioticele Institutului Rosell şi-au dovedit eficienţa administrate zilnic în concentraţie de 3 miliarde de bacterii vii, liofilizate/100 mg.

Protejaţi-vă flora intestinală dacă luaţi antibiotice 

Administrarea unui preparat probiotic este absolut necesară atât pentru prevenirea diareei asociate tratamentului cu antibiotice, cât şi pentru tratarea diareei infecţioase.

Boli de piele care se agravează vara
Boli de piele care se agravează vara