Ficat gras chiar dacă ești slab? Da, se poate!

28.09.2020 | Autor: Paula Rotaru
Ficat gras chiar dacă ești slab? Da, se poate!

Multă lume crede, în mod eronat, că boala de ficat gras afectează doar persoanele supraponderale. Însă acest lucru nu este deloc adevărat. Și cei cu o greutate normală pot avea probleme cu ficatul.

Persoanele supraponderale sau obeze prezintă, într-adevăr, un risc mai crescut de a dezvolta steatoză hepatică sau ficat gras, dar asta nu înseamnă că greutatea este singurul factor de risc.

Boala de ficat gras: cine e la risc?

De fapt, nu greutatea este neapărat cauza, ci grăsimea viscerală, adică aceea din zona abdomenului. O persoană poate avea un indice de masă corporală sub 30, dar o cantitate mare de grăsime în zona abdominală, ceea ce o predispune la apariția ficatului gras.

În plus, ficatul gras poate fi și o consecință a fumatului, a alimentației dezechilibrate, cu multe grăsimi și aditivi, sau a consumului de băuturi energizante.

Alți factori de risc implicați în boala de ficat gras sunt:

  • diabetul de tip 2
  • dietele restrictive
  • nivelul ridicat al colesterolului și trigliceridelor
  • infecția cu virusul hepatitei C
  • consumul excesiv de alcool
  • istoricul medical familial
  • administrarea anumitor medicamente (metotrexat, tamoxifen, amiodoronă, acid valproic)

Semne că ai ficatul gras

În majoritatea cazurilor, steatoza hepatică nu este simptomatică, dar unii pacienți pot prezenta manifestări precum oboseală, slăbiciune, durere subcostală dreaptă sau analize anormale ale funcției hepatice, descoperite întâmplător, la examenele de rutină.

În stadiile avansate ale bolii pot apărea simptome precum icter, ascită (acumulare de lichid în abdomen), ficat mărit, splenomegalie.

Ce să mănânci dacă ai ficatul gras

Primul lucru pe care trebuie să îl faci dacă ai ficat gras este să renunți la alcool, dar aceasta este cauza principală. De asemenea, este foarte important să urmezi un regim alimentar bogat în proteine și conținut redus de grăsimi saturate.

Sunt recomandate alimente precum peștele, nucile, cerealele integrale, orezul brun, fructe și legume proaspete.

Nu uita să ții sub control glicemia și să faci cât mai mult sport!

Așadar, ține cont de acești factori de risc, corectează pe cât posibil cauzele și nu uita că ficatul gras netratat poate duce la o boală gravă, ciroza hepatică!