Enzimele, cheia spre o viaţă lungă şi sănătoasă

Un mega-bestseller în ţara de origine a dr. Shinya, Japonia, cartea de faţă prezintă teoria autorului privind enzima sursă. În esenţă, el identifică o enzimă precursoare pe care organismul o transformă în enzimele specifice necesare pentru a susţine, menţine sau repara corpul şi funcţiile sale. Însă stilul de viaţă este fundamental pentru un organism sănătos şi plin de energie.
Enzimele, cheia spre o viaţă lungă şi sănătoasă

Un mega-bestseller în ţara de origine a dr. Shinya, Japonia, cartea de faţă prezintă teoria autorului privind enzima sursă. În esenţă, el identifică o enzimă precursoare pe care organismul o transformă în enzimele specifice necesare pentru a susţine, menţine sau repara corpul şi funcţiile sale. Însă stilul de viaţă este fundamental pentru un organism sănătos şi plin de energie.

Noţiunea de enzimă este un termen generic pentru un catalizator proteinic, ce este produs în interiorul celulelor vii. Oriunde există viaţă, fie ea sub formă de plante sau de animale, există şi enzimele. Practic, enzimele participă la toate acţiunile necesare pentru menţinerea vieţii, de exemplu sinteza şi descompunerea, transportul, excreţia, detoxificarea şi furnizarea energiei.

Fiinţele vii nu ar fi în stare să-şi menţină viaţa fără ajutorul enzimelor. În celulele noastre sunt produse peste 5.000 de asemenea enzime vitale. De asemenea, producem şi enzime folosind enzimele din alimentele pe care le consumăm zilnic. Raţiunea pentru care există atât de multe tipuri de enzime este aceea că fiecare dintre ele are un rol specific, unic.

Din nefericire, societatea modernă abundă în factori care ne consumă preţioasele enzime. Alcoolul, tutunul, drogurile, aditivii alimentari, chimicalele din agricultură, poluarea mediului, undele electromagnetice şi stresul emoţional sunt doar o parte din factorii care epuizează această enzimă.

Prin urmare, pentru a ne menţine o sănătate bună este esenţial să înţelegem mecanismul propriului nostru corp şi să ne impunem prin exerciţiu dorinţa de a ne apăra sănătatea. Iată cum!

Alimentaţie bogată în enzime

Este foarte adevărat că cele mai bune alimente sunt acelea care sunt crescute pe terenuri arabile fertile, bogate în minerale, fără utilizarea substanţelor chimice agricole sau a îngrăşămintelor artificiale, alimente consumate îndată ce au fost recoltate.

Cu cât sunt mai proaspete, legumele, fructele, carnea şi peştele conţin cu atât mai multe enzime. Dar noi oamenii mâncăm mâncare gătită. Fierbem, coacem, prăjim, folosim plite sau grătare.

Dar enzimele sunt sensibile la căldură. Atenţie! Cu cât gătim mai mult, cu atât pierdem mai mult din enzime. Pe de altă parte, cei mai mulţi dintre noi nu suntem în stare să consumăm nimic crud.

Cert este că, alimentele proaspete sunt considerate bune pentru organism, pentru că, pe lângă conţinutul lor în enzime, ele nu sunt oxidate.

Dacă însă vei continua să consumi alimente oxidate, acestea vor produce o mulţime de radicali liberi. Mai mult, alimentele oxidate conţin foarte puţine enzime, sau deloc, astfel încât organismul va avea probleme în producerea de enzime-sursă, rezultând un cerc vicios în care radicali liberi non-neutralizaţi vor provoca boli.

Micronutrienţii au o putere extraordinară

Micronutrienţii includ vitaminele, mineralele şi aminoacizii. Termenul “micro” se referă la cantităţi mai mici necesare, comparate cu indispensabilele necesităţi “macro” de carbohidraţi, proteine, grăsimi şi fibre alimentare.

Micronutrienţii sunt esenţiali în menţinerea sănătăţii şi a echilibrului mental şi emoţional, ca şi în prevenirea bolilor. Anumite cantităţi din aceşti nutrienţi sunt necesare organismului. Aceste cantităţi se numesc DZR (doza zilnică recomandată).

DZR reprezintă cantităţile minime necesare pentru preîntâmpinarea bolilor. Dar cerinţele variază de la individ la individ, în funcţie de alimentaţia şi de stilul de viaţă ale fiecăruia. Chiar dacă un om consumă zilnic aceleaşi tipuri şi aceleaşi cantităţi de hrană, cu aceleaşi calorii, cantitatea de nutrienţi absorbită şi eliminată diferă în funcţie de starea sa fizică, mentală sau emoţională din ziua respectivă. O alimentaţie cu hrană sănătoasă, naturală, în proporţii ideale nu garanteză automat un aport adecvat de vitamine, minerale şi aminoacizi.

Iubirea activează enzima-miracol

Oricât de sănătos ţi-ar fi trupul, dacă duci o viaţă singuratică, dacă te concentrezi mereu asupra lucrurilor negative, dacă îţi plângi mereu de milă, enzimele corpului tău vor începe să-şi piardă din putere. Nu este imposibil să vindeci cancerul prin iubire. Dacă o persoană crede cu tărie că va fi vindecată şi îşi va trăi iubirea din adâncurile inimii, acea persoană va fi în stare să scape de boală. În funcţie de puterea voinţei tale, poţi deschide porţi spre nişte posibilităţi aparent imposibile.

Există multe forme de iubire, dar indiferent de formă, din iubire se nasc motivaţia, starea de bine şi fericirea. Pentru a deveni sănătos, este absolut necesar să simţi iubire pentru cineva. Când un om este cu adevărat fericit, analiza sângelui arată un sistem imunitar foarte activ.

Şi cum enzimele-sursă amplifică funcţia imunitară a organismului, este foarte probabil ca o persoană care este fericită să posede din belşug aceste enzime-sursă.

Componentele corpului uman – fie sistemul imunitar, sistemul endocrin sau cel nervos – nu funcţionează izolat. Ele se influenţează reciproc. Dacă începe un ciclu bun, întregul corp va bascula dintr-odată în direcţia pozitivă.

Recomandări alimente suplimentare

·   Nu mai mânca şi nu mai bea nimic cu 4-5 ore înainte de masă.

·   Mestecă fiecare îmbucătură de 30-50 de ori.

·   Nu mânca nimic între mese, cu excepţia unui fruct întreg. O bucată de fruct se poate mânca la nu mai puţin de 1 oră înainte de culcare, dacă foamea nu te lasă să adormi, pentru că se va digera repede.

·   Mănâncă fructe şi bea sucuri cu 30-60 de minute înainte de mese.

·   Mănâncă cereale şi alte grăunţe integrale, nerafinate.

·   Consumă mai multe alimente crude sau uşor trecute prin aburi. Încălzirea mâncării peste 48 de grade Celsius va distruge enzimele.

·   Nu mânca alimente oxidate (fructele care au început să facă pete maronii au început să se oxideze).

·   Mănâncă alimente fermentate.

·   Păstrează o disciplină în ceea ce mănânci. Nu uita: eşti ceea ce mănânci!


“Enzima miracol. Cum să ajungi sănătos la 100 de ani” de dr. Hiromi Shinya, 208 pag., 27,55 lei