Beauty Food

Pielea este primul lucru care vorbeste despre tine atunci cand interactionezi cu cei din jur. Considerat cel mai mare organ al corpului uman. Serveste in primul rand ca linie defensiva impotriva germenilor si a bacteriilor, dar este foarte importanta in p
Autor: Paula Rotaru
Beauty Food
Beauty Food

Deasemenea, stratul de grasime care exista sub piele ajuta la pastrarea unitara si hidratarea corespunzatoare a organelor cavitaredin interiorul trupului. Cand suntem tineri, principala preocupare asupra pielii este aceea de a o bronza uniform si cat mai intens, in vreme ce, odata cu trecerea timpului, prioritara devine prevenirea aparitiei ridurilor. De aceea, ajunegem sa evitam expunerea la soare, tocmai pentru a nu grabi procesul de imbatranire a pielii. Deci, in aceste conditii, apare intrebarea „cand trebuie sa incepem sa ne preocupam de prevenirea aparitiei ridurilor?”. Raspunsul nu este foarte incurajator, deoarece atunci cand sesizam mici schimbari ale aspectului pielii este de obicei, prea tarziu. Ceea ce trebuie sa faca fiecare dintre noi este sa hidrateze si sa ingrijeasca pielea din timp, pentru a preveni si intarzia procesul de imbatranire care se face simtit nu numai la nivelul organelor, ci si asupra pielii. Acest lucru se poate face prin evitarea fumatului si prin consumarea a cat mai multi antioxidanti cu putinta. Acest fapt impiedica oxidarea celulelor. La nicel fizic, organic, pielea se mentine in forma maxima atunci cand alimentatia este una corespunzatoare si contine si acizi monosaturati. Deasemenea, multa apa si exercitii fizice regulate pot fi cheia catre i piele de invidiat. In aceste conditii, care sunt alimentele care ne mentin sanatoase si frumoase? Iata ce am gasit:

1) Antioxidantii
Multi dermatologi considera ca principalii antioxidanti cunoscuti (vitaminele A,C si E) pot interveni in favoarea diminuarii efectului nociv al soarelui asupra pielii, precum si asupra dezarmarii radicalilor liberi, care cauzeaza riduri. Radicalii liberi reprezinta molecule instabile care vatama considerabil structurile si legaturile celulare.

Vitamina A- un studiu efectuat recent pe un esantion de barbati si femei din Olanda a relevat existenta unei legaturi semnificative intre nivelul de vitamina A din corp si starea de sanatate a pielii. De aceea, este bine de stiut ca aceasta vitamina se obtine din carotenoizi (fitomolecule care ajuta organismul sa sintetizeze vitamina A), pe cale naturala, prin consumul de alimente care contin astfel de substante. Si suplimentele sunt recomandate, insa nu vor avea acelasi impact asupra trupului precum au alimentele care contin in mod natural carotenoizi, si deci, vitamina A. Acestia se gasesc in: morcovi, dovleac, mango, spanac, varza, salata, pepene galben, suc de tomate.

Vitamina C- un antioxidant foarte puternic, insa doar sub forma lui activa, adica direct din alimentele care il contin. Este foarte bine sa incluzi in alimentatia ta zilnica fructe si legume bogate in vitamina C, nu doar pentru beneficiul pe care il otii pentru piele, ci si pentru sanatate, in general. Surse naturale de vitamnia C: sucul de portocale, sucul de grapefruit, capsunele, kiwi, ardei verzi sau rosii, pepene galben, sucul de rosii, borccoli, mango, portocale, varza de Bruxelles, conopida, salata.

Vitamina E- hraneste pielea si aduce beneficii nenumarate epidermei in general. Este considerata un adevarat balsam pentru piele datorita putintei de a o hidrata pe cale naturala. Vitamina E se gaseste in: ulei vegetal, nuci, seminte, masline, spanac. Nevoia vizavi de aceasta vitamina nu se poate asigura doar din consumul acestor alimente, astfel ca majoritatea apeleaza la suplimente corespunzatoare. Excesul insa nu este recomandat, pentru ca in unele cazuri, poate face mai mult rau decat bine.

2) Grasimile „prietenoase”
Acizii grasi omega-3 fac minuni pentru articulatii si la nivelul inimii, insa mentin si pielea in forma maxima. Acesti acizi provin din produsele derivate din peste si previn actiunea nefasta a soarelui asupra pielii. In acest sens, exista dovezi stiintifice conform carora dietele bogate in acizi grasi omega-3 si antioxidanti pastreaza un aspect sanatos si tineresc al pielii. Acizii grasi omega-3 se obtin din: peste, alune si oua. Deasemenea, o sursa foarte buna este uleiul de in. Studiul mentionat mai sus, intreprins in Olanda, a scos la iveala faptul ca grasimile monosaturate au un rol determinant in stabilirea unui pH (balanta dintre aciditatea si alcalinitatea de la nivelul pielii) favorabil. In acest sens, cele mai bune sirse de grasimi monosaturate sunt: uleiul de masline, de in, de migdale, avocado, masline, migdale si arahide.

3) Alimente integrale
Fructe, legume, acizi monosaturati, cereale integrale, ceai si multa apa. Acesta este un tip de dieta care ajuta nu doar la prevenirea aparitiei cancerului, dar si la mentinerea sanatatii pielii.

Articol exclusiv online

Tags:
Pierderea sarcinii
Pierderea sarcinii