Balonarea – reguli alimentare impotriva abdomenului umflat

Primul sfat demn de luat in seama in situatii de balonare este un control de specialitate, pentru ca se intampla si ca abdomenul umflat sa ascunda afectiuni grave – tumori, probleme cu pancreasul, chiar cancer ovarian, cel atat de zgarcit cu simptomele.
Balonarea – reguli alimentare impotriva abdomenului umflat

Putine lucruri urasc mai mult pe lume decat balonarea. Senzatia aceea nesuferita ca am inghitit un balon si orice as face nu reusesc sa scap de el. Nu chiar orice, m-ar corecta specialistii gastroenterologi, care au sfaturi pentru noi cei care nu mai incapem in blugi sau rochii din cauza abdomenului umflat.

Stiu prea bine cand o patesc cel mai des – cand mananc fructe imediat dupa masa, cand mestec prea multa guma, cand combin anumite alimente aiurea si le consum multe si rapid. Ma chinuiam si dupa ce beam sucuri acidulate in timpul mesei, insa le-am uitat gustul de cateva luni.

Unii gastroenterologi recomanda chiar sa nu consumam nici un fel de lichide in timpul mesei, insa un studiu medical recent realizat in Zürich spune ca alcoolul consumat la o masa bogata incetineste digestia, dar nu creste indigestia. Concluzia era: „nici o grija”, pentru cei care obisnuiesc sa bea cate un pahar la pranz ori cina.

Schimbari ce trebuie „inghitite”

Primul sfat demn de luat in seama in situatii de balonare este un control de specialitate, pentru ca se intampla si ca abdomenul umflat sa ascunda afectiuni grave – tumori, probleme cu pancreasul, chiar cancer ovarian, cel atat de zgarcit cu simptomele.

Daca toate variantele cele rele au fost eliminate, trebuie facuta o curatenie in obiceiurile alimentare. Fibrele insuficiente, hidratarea inexistenta sunt doua dintre cauzele frecvente ale balonarii. Guma si sucurile carbogazoase nu trebuie consumate foarte des este sfatul doctorilor. Fasolea, broccoli, varza de Bruxelles, fructe ca mere, piersici, pere – sunt de evitat o vreme daca va supara abdomenul umflat.

Unele persoane se baloneaza pentru ca au o anumita sensibilitate la lactoza de care nu stiu si care se activeaza automat cand consuma lapte ori branzeturi. Oricum, ar trebui rarite un timp, cand va confruntati cu probleme. 

Lista lui “Asa da”
 
Iaurturile probiotice, produsele cu multe fibre, mancarurile necondimentate si nu foarte grase, nu prea dulci, nu prea sarate, fructele si legumele – mai putin cele deja pomenite la inamice – vor ajuta, mai ales in perioadele de festin culinar cum este cea a Pastelui.

Medicii insista foarte tare si asupra mestecatului bine al mancarii, dar si asupra sportul care ne va ajuta la mentinerea sanatatii sistemului digestiv. Observati si ce combinatii alimentare nu va pica bine – cartofi cu carne cred ca este cea mai daunatoare.

O lovitura grea pentru mine este faptul ca si cafeina ar irita stomacul si ar duce la balonare – deci mai putine cafele si ceaiuri. Retineti ca aliati in lupta si menta, si ghimbirul.