Alimentele care te împiedică să ai un somn liniştit

Te întorci pe o parte şi pe alta în căutarea mult-aşteptatului somn? E foarte posibil ca regimul tău alimentar să fie de vină pentru aceste piedici în calea odihnei. Dacă prezinţi dificultăţi în a adormi, te trezeşti frecvent pe timpul nopţii iar dimineaţa eşti mai obosit decât erai la culcare, ia în considerare următoarele 5 alimente care se află pe lista celor mai întâlniţi factori în apariţia insomniei:
Autor: Paula Rotaru
Alimentele care te împiedică să ai un somn liniştit

Te întorci pe o parte şi pe alta în căutarea mult-aşteptatului somn? E foarte posibil ca regimul tău alimentar să fie de vină pentru aceste piedici în calea odihnei.

Dacă prezinţi dificultăţi în a adormi, te trezeşti frecvent pe timpul nopţii iar dimineaţa eşti mai obosit decât erai la culcare, ia în considerare următoarele 5 alimente care se află pe lista celor mai întâlniţi factori în apariţia insomniei:

  • Brânza
  • Dulciurile
  • Roşiile
  • Cafeaua şi băuturile răcoritoare cu cafeină
  • Alimentele picante
  • Fast-food-ul

Nu este de mirare că nu poţi avea un somn odihnitor din moment ce consumi astfel de alimente care sunt binecunoscute pentru efectele lor neplăcute asupra sistemului digestiv. Printre simptomele frecvent întâlnite în rândul persoanelor care consumă la ceas de seară astfel de alimente se numără indigestia, arsurile şi sindromul de colon iritabil.

Alte cauze care pot duce la insomnie sunt: depresia, stresul, anumite medicamente, bolile cronice, consumul excesiv de alcool sau alte lichide (determină senzaţia frecventă de urinare pe parcursul nopţii), fumatul şi sedentarismul.

Ceea ce mănânci, cât mănânci şi, mai ales, când mănânci, este foarte important deoarece poate juca un rol esenţial în procesul de odihnă.
Cele 5 grupe de alimente mai sus menţionate sunt contraindicate persoanelor care se confruntă cu insomnii deoarece acestea conţin un aminoacid numit tiramină, care eliberează o substanţă ce stimulează activitatea cerebrală şi vă menţine în stare de alertă creierul.

În schimb, există şi alimente care vin în sprijinul insomniacilor, cum ar fi un pahar cu lapte băut înainte de culcare, deoarece laptele conţine un ingredient numit triptofan care ajută organismul să producă melatonină, un hormon care vă ajută să dormiţi mai bine.
Alte alimente bogate în triptofan sunt carnea de curcan, mierea, albuşul de ou şi tonul, care pot fi consumate cu încredere la cină pentru a avea un somn odihnitor pe tot parcursul nopţii.

 

Vara, hormonii şi tiroida au de suferit
Vara, hormonii şi tiroida au de suferit