Alimentele care îţi fură energia

Te-ai întrebat vreodată de ce te simţi lipsită de energie după ce ai luat prânzul sau o gustare delicioasă?
Alimentele care îţi fură energia

Te-ai întrebat vreodată de ce te simţi lipsită de energie după ce ai luat prânzul sau o gustare delicioasă? Sau de ce productivitatea ta scade brusc în a doua parte a zilei? Cu toţii am trecut prin căderea de energie şi nevoia de ceva care să te energizeze şi să te ajute să te concentrezi.

Dar unele dintre alimentele la care apelează cei mai mulţi dintre noi când se simt obosiţi, nu fac altceva decât să îţi accentueaze starea de oboseală. De multe ori oboseala pe care o resimţi este cauzată chiar de obiceiurile tale alimentare.  Numărul unu pe lista “hoţilor de energie”? Cafeina.

Nutriţionistul Zoe Bingley–Pullin a explicat pentru Daily Mail de ce nu ar trebui să apelezi la cafea când eşti obosită. “Cafeaua are un puternic efect diuretic şi poate intervene în absorbţia fierului. Consumul în exces poate duce la deshidratare, iar efectul va fi unul de oboseală.” Izbucnirea de energie este curând urmată de slăbiciune în care corpul tău face tot ce poate pentru a se recupera din situaţia “stresantă”.

Deşi poate părea relativ ciudat, cafeaua are în mare parte acelaşi efect pe care îl au şi dulciurile. Cafeina te trezeşte şi te transpune într-o stare de alertă, dar efectul nu durează mai mult de o oră şi jumătate, după care, fie bei  încă o cafea, fie începi să te simţi foarte obosită.

În ceea ce priveşte băuturile energizante şi cele carbogazoase, ambele reprezintă opţiuni dăunătoare. Băuturile energizante, deoarece au un conţinut ridicat de cafeină şi de zahăr îţi fac mai mult rău decât bine. Deşi mulţi cred că aceste două alimente cresc nivelul de energie, ele nu fac decât să ofere un efect amăgitor.

Deşi sucurile dietetice ar putea părea o alegere mai bună, ele îţi fac organismul să lucreze mai mult. Din cauza tuturor îndulcitorilor artificiali, ficatul tău este suprasolicitat fiind nevoit să proceseze aceste substanţe. Toate zaharurile sunt transformate în final în glucoză, mult mai greu metabolizată şi astfel eşti predispus la afecţiuni ale ficatului.

Nutriţionistul Zoe Bingley –Pullin explică: “Alimente cu un indice glicemic ridicat nu sunt aliaţii tăi deoarece cresc semnificativ glucoza din sânge , îţi dau un boost de energie şi apoi intervine starea de oboseală.”

Diabetul zaharat de tip 1, diabetul zaharat de tip 2, hipoglicemia, intoleranţa la glucoză, epuizarea insulinei din organism şi sindromul metabolic sunt câteva dintre afecţiunele provocate de alimentele cu un indice glicemic ridicat. Printre alimentele cu indice glicemic ridicat se numără cele care conţin multă sare sau zahăr, dar şi făina alba procesată. Pe de altă parte, alimentele cu indice glicemic mic sunt metabolizate lent şi de aceea dau o mai mare saţietate şi energie.

Iată o listă cu alimentele care nu ar trebui să-ţi lipsească din dietă:

fructe: banane, portocale, mere, grepfrut, caise, pere, cireşe;
legume: broccoli, spanac, ardei gras, varză, ceapă, soia, fasole;
cereale: grâu bulgur, orez brun, ovăz, secară.

Nutriţioniştii recomandă gustări sănătoase care conferă energie şi te trezesc: “Un măr şi o mână de nuci reprezintă o sursă mai bună de energie decât o cană de cafea”, explică specilalistul în nutriţie Zoe Bingley –Pullin.

Lista neagră a alimentelor care îţi fură energia:

  • Cafeaua
  • Pâinea alba
  • Sucurile carbogazoase dietetice
  • Dulciuri şi acadele
  • Fast food
  • Băuturi energizante
5 alimente care pot cauza cancer
5 alimente care pot cauza cancer