12 ace de cojocul stresului

Fa miscare – activitatea fizica nu numai ca te ajuta sa iti relaxezi muschii, dar are un cuvant de spus si in privinta starii tale de spirit.
12 ace de cojocul stresului
12 ace de cojocul stresului

Fa miscare – activitatea fizica nu numai ca te ajuta sa iti relaxezi muschii, dar are un cuvant de spus si in privinta starii tale de spirit.

Mananca sanatos – e important sa consumi din plin fructe, legume si proteine (surse excelente sunt: untul de arahide, carnea de pui si salata de ton). Mananca cereale integrale ca sa fii plina de energie (nu te amagi ca o iei din cafeina sau zahar, imediat iti va pieri avantul daca nu te ajuta alimentatia).

Confeseaza-te prietenilor – discutiile cu amicii sunt un bun leac impotriva stresului. Vorbeste cu ei despre problemele care nu-ti dau pace – o sa primesti sfaturi, asigurarea ca nu te lupti singura cu necazurile si o sa te simti mult mai linistita.

Ai grija sa dormi suficient – somnul e un mod nemaipomenit de a-ti relaxa atat corpul, cat si mintea. Stresul se va agrava daca nu vei dormi atat cat trebuie, adica intre 7 si 9 ore pe noapte.

Fa compromisuri – invata sa mai lasi de la tine in anumite cazuri, numai de dragul de a evita situatii stresante. Nu mai tine mortis la faptul ca ideea ta e cea mai buna, mai da din cand in cand dreptate si altora…

Fa-ti timp pentru tine – nimic nu conteaza mai mult decat sa te ingrijesti de tine. Indiferent cat de mare e teancul de dosare care asteapta rezolvare pe biroul tau, lasa-ti macar un sfert de ora in fiecare zi sa faci ceva pentru tine: o baie cu spuma, sa faci o plimbare, sa suni o prietena.

Fa lucruri care te ajuta sa te relaxezi – este foarte important sa te deconectezi. Fiecare persoana are felul ei de a se relaxa: expira adanc, participa la o sedinta de yoga, la una de masaj. Daca nu iti permite timpul sa mergi la cabinete specializate, atunci asculta un disc cu muzica de relaxare sau citeste o carte.   

Ajuta-i pe ceilalti – pentru ca ajutandu-i pe cei care au nevoie, te ajuti pe tine. Sari in ajutorul oricui iti cere, implica-te in rezolvarea problemelor lor, ofera-te chiar sa lucrezi ca voluntar undeva. Ai sa vezi ca lumea nu e plina numai cu necazurile tale si vei ajunge sa le privesti altfel, mai detasat.

Invata sa stabilesti limite – nu trebuie sa faci totul o data, vezi exact cat poti duce – e valabil si in cazul serviciului si in familie. Ziua nu are decat 24 de ore, gandeste-te cum le imparti ca sa-ti fie si tie bine. Nu-ti fie teama sa spui „nu” unei rugaminti ce mai poate astepta, daca asta inseamna sa castigi mai mult timp si energie pentru tine.

E momentul sa ai un hobby – daca pana acum nu te-ai prea gandit la asta, acum e cazul. Gaseste ceva ce-ti face mare placere si ai grija sa iti rezervi timp regulat pentru aceasta activitate. Ai sa observi imediat schimbarea…

Nu cauta solutii pe carari gresite – nu vei scapa de stres daca vei da iama in mancare sau in tigari sau te vei apuca de baut. Pe moment vei avea senzatia ca nu mai ai nici macar o singura problema, dar cand vei reveni cu picioarele pe pamant, vei vedea ca ai chiar mai multe. Endorfinele – eliberate in organism gratie exercitiilor – pun stresul pe fuga. Opteaza in special pentru inot.

Tine o agenda si nu iesi din planificare – evita sa ai un program haotic, sa nu sti in urmatorul moment incotro sa o iei ca sa le rezolvi pe toate. Noteaza-ti cu o zi inainte ce ai de facut, ierarhizeaza-ti indatoririle (ca sa stii la ce poti renunta) si tine-te de plan. Pare greu, dar merita efortul!

 

Baile cu spuma
Baile cu spuma