STUDIU: Plânsul după despărţire te scapă de kilogramele în plus

Surprinzător sau nu, lacrimile pe care le vărsăm în urma unei despărţiri ne ajută să scăpăm de kilogramele în plus.
STUDIU: Plânsul după despărţire te scapă de kilogramele în plus
FOTO: 123rf.com / STUDIU: Plânsul după o despărţire te scapă de kilogramele în plus

De-a lungul vieţii, o persoană varsă în medie undeva la peste 600 de litri de lacrimi, susţin oamenii de ştiinţă. În orice caz, de cele mai multe ori, tindem să ne ascundem aceste emoţii sau chiar să fim ruşinaţi de ele. Dar ce faci dacă-ţi spunem că plânsul pe fond emoţional este un mod ideal de a nu te alege cu kilograme în plus? Iată încă un motiv în plus să nu-ţi mai ascunzi emoţiile, sentimentele.

Ştim, este greu de crezut că putem scăpa de kilogramele în plus odată ce ne eliberăm de emoţii. Cei care au fost în această situaţie ştiu că după o despărţire apare un cerc vicios: eşti stresat, mănânci mai mult şi după câteva zile observi chiar că perechea ta favorită de jeanşi este prea strâmtă. Ridicol, nu? Se pare că toate aceste schimbări au o legătură cu nivelul de cortizol, un hormon care se eliberează pe bază de stres şi care se află în strânsă legătură cu obezitatea.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că plânsul pe fond emoţional conţine hormoni care cresc nivelul de cortizol. Aceştia sunt prolactina, leu-enkephalin şi adrenocorticotropină, cunoscută şi ca ACTH. Toate acestea se produc atunci când ne aflăm în situaţii de presiune. Aşadar, atunci când nu mai putem stăpâni emoţiile şi pur şi simplu ne descărcăm plângând, eliberăm aceşti hormoni şi reducem nivelul de cortizol. Ca rezultat, corpul nostru este avertizat că nu trebuie să reţină grăsimea din moment ce stresul a fost eliminat.

Spunem că ne aflăm într-un cerc vicios pentru că nu ştim exact cum să scădem nivelul de cortizol. Tocmai de aceea avem tendinţa să mâncăm mai mult atunci când suferim şi să ne confruntăm cu kilogramele în plus.

Trebuie să menţionăm că dacă plângi din cauză că tai ceapa sau pur şi simplu joci un rol, nu te alegi cu niciun beneficiu. Singurele lacrimi care într-adevăr conţin hormonii necesari sunt cele care au la bază emoţii reale. Oamenii de ştiinţă specifică şi că cea mai potrivită perioadă în care să plângi este 7-10 PM. Aşadar, dacă tocmai ai trecut printr-o despărţire sau orice alt moment dificil, descarcă-te. O sesiune bună de plâns este una dintre cele mai eficiente metode de a-ţi calma mintea şi corpul.