Sălile de fitness se redeschid din 15 iunie. Ce măsuri trebuie respectate şi când trebuie să porţi mască

După aproximativ trei luni de zile de absenţă, sălile de fitness se redeschid în România, pe 15 iunie. Cei dornici de exerciţii fizice vor trebui să respecte însă mai multe măsuri specifice pentru limitarea răspândirii coronavirusului.
  • Publicat:
Sălile de fitness se redeschid din 15 iunie. Ce măsuri trebuie respectate şi când trebuie să porţi mască
Sălile de fitness se redeschid din 15 iunie. Ce măsuri trebuie respectate şi când trebuie să porţi mască

După aproximativ trei luni de zile de absenţă, sălile de fitness se redeschid în România, pe 15 iunie. Cei dornici de exerciţii fizice vor trebui să respecte însă mai multe măsuri specifice pentru limitarea răspândirii coronavirusului.  Ministerul Tineretului şi Sportului alături de cel al Sănătăţii au emis un ordin cu măsurile specifice activităţilor de pregătire fizică în spaţiile închise. Masca de protecţie va fi obligatorie la intrarea în sala de sport, la recepţie şi în spaţiile comune, dar nu şi în timpul în care folosim aparatul.

 Măsuri de igienă personală în sălile de fitness

– Cu excepţia perioadei de efort fizic intens, este obligatorie purtarea măştii (medicale/non-medicale) în spaţiile comune, care pentru o protecţie eficientă trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul.
– Igiena respiratorie este obligatorie (tuse şi strănut în plica cotului sau în batista de unică folosinţă, care va fi aruncată imediat la coşul de gunoi);
– Este recomandată evitarea atingerii feţei cu mâinile neigienizate;
– Spălatul regulat al mâinilor este preferabil portului de mănuşi

Măsuri care privesc organizarea activităţii de pregătire fizică

– Administratorul unităţilor unde au loc activităţile de pregătire fizică elaborează proceduri proprii prin care să asigure respectarea normelor de desfăşurare a activităţii şi împarte sarcinile de lucru pentru personalul angajat;
– Se vor instala panouri informative cu regulile şi indicaţiile guvernamentale privind măsurile pentru combaterea răspândirii infecţiei cu COVID 19;
– Se vor nominaliza prin proceduri proprii, persoanele responsabile pentru respectarea numărului maxim de persoane admis în fiecare tip de încăpere. Aceste persoane pot fi salariaţi ai unităţii
– Personalul de curăţenie va desfăşura activităţile de curăţenie şi dezinfecţie conform orarului stabilit şi va purta echipament adecvat de protecţie împotriva infectării cu virusul SARS-CoV-2 (mască, mănuşi).

– Produsele biocide avizate trebuie să fie amplasate la intrare şi în alte zone accesibile;
– Asigurarea unui număr adecvat de coşuri de gunoi închise cu capac acţionat cu pedală, pentru colectarea selectivă a deşeurilor, care să fie disponibile în fiecare zonă a bazei.
– Organizarea spaţiului de pregătire fizică anaerobă (pe aparate) astfel încât să permită menţinerea unui spaţiu de siguranţă pentru fiecare persoană de minimum 7mp;
– Organizarea spaţiului de pregătire fizică aerobică astfel încât să permită menţinerea unui spaţiu de siguranţă pentru fiecare persoană de minimum 10mp;
– Coordonarea administratorilor sălii cu autorităţile de sănătate şi cele locale astfel încât asigurarea sănătăţii tuturor participanţilor la activitatea sportivă, dar şi a personalului auxiliar să reprezinte obiectivul prioritar;
– Triajul observaţional zilnic la intrarea în sală. Nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, stare generală alterată) şi temperatură mai mare de 37,3 o C.
– Plasarea recipientelor cu soluţii dezinfectante pentru mâini la intrarea în sală;
– Elaborarea planurilor de sănătate şi securitate în muncă, în conformitate cu Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii nr. 3.577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă;
– În cazul încăperilor climatizate prin recircularea aerului, se efectuează nebulizarea o dată pe săptămână, în afara programului de lucru şi se efectuează dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului;
– Suprafeţele şi spaţiile comune vor fi dezinfectate frecvent (cel puţin o dată la 4 ore);
– Asigurarea unei ventilaţii adecvate a tuturor încăperilor sau aerisirea lor periodică, cel puţin o dată la 4 ore. 2. Accesul în sala de fitness şi aerobic
– Accesul utilizatorilor va fi permis doar în urma triajului observaţional şi termometrizării;
– Utilizatorii sunt informaţi să nu se prezinte în centrele de pregătire dacă prezintă semne clinice de viroză respiratorie;
– Accesul în sală trebuie să se facă numai în baza unei programări prealabile. Programarea utilizatorilor trebuie făcută în aşa fel încât să permită suficient timp pentru igienizarea periodică a sălii, dar şi pentru eliberarea vestiarelor, în condiţiile în care şi aici trebuie menţinută o distanţă de siguranţă între persoane;
– Se va ţine o evidenţă nominală a persoanelor care au folosit sala în fiecare interval orar, astfel încât să se poată face cu uşurinţă identificarea contacţilor, în eventualitatea depistării unui caz de infectare cu COVID-19 printre utilizatorii respectivei săli de fitness sau aerobic.
– Numărul de persoane care se antrenează la un moment dat va fi limitat în funcţie de capacitatea sălii, pentru a se menţine distanţa de siguranţă, astfel încât fiecărei persoane să îi revină un spaţiu de 7 mp, în cazul exerciţiilor pe aparate şi 10 mp în cazul exerciţiilor de tip aerobic.
– Nu se va permite accesul şi se va recomanda izolarea la domiciliu în cazul în care persoana a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecţie cu virusul SARS COV-2;
– Configurarea locului şi elaborarea procedurii de măsurare a temperaturii corporale şi desemnarea unei persoane responsabile cu această procedură;
– Instalarea unui dispenser pentru dezinfectant;
– Digitalizarea practicilor administrative (de evitat utilizarea formularelor de înregistrare pe hartie etc.);

 Antrenamentul de fitness şi aerobic în spaţii închise

– Utilizatorii sălilor de fitness şi aerobic vor fi instruiţi să-şi spele mâinile înainte şi după terminarea antrenamentului;
– În cazul sălilor de fitness, se va evita utilizarea aparatelor în regim de circuit şi se va încuraja utilizarea unui singur tip de aparat în cadrul aceleiaşi sesiuni de antrenament;
– Se delimitează spaţiile de exerciţii, cu menţinerea distanţei fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane şi asigurarea unui spaţiu de minimum 7 mp/persoană în cazul exerciţiilor anaerobe (pe aparate), respectiv de 2 metri între oricare două persoane şi asigurarea unui spaţiu de minimum 10 mp/persoană în cazul exerciţiilor de tip aerobic. Se va asigura aceeaşi distanţă inclusiv între sportiv şi personalul tehnic (antrenor, medic etc.);
– Aparatele sportive vor fi dezinfectate înainte şi după fiecare utilizator;
– Curăţarea şi dezinfecţia zonei cât mai des posibil;
– Cu excepţia perioadei de desfăşurare a activităţilor fizice intense, purtarea măştii este obligatorie pe toată durata prezenţei în sală;

 Măsuri care trebuie luate după antrenament

– Se interzice folosirea în comun a duşurilor, saunei şi altor zone cu risc mare de transmitere a virusului;

– După terminarea antrenamentului, se are în vedere intrarea eşalonată la vestiare, cu evitarea aglomeraţiei şi menţinerea distanţării, respectând un spaţiu de 4mp pentru fiecare persoană;

– Vânzarea şi/sau oferirea de gustări/băuturi în regim de auto-servire nu este permisă; prin excepţie, se permite funcţionarea automatelor de băuturi răcoritoare şi mâncare ambalată, cu condiţia ca acestea să fie consumate în aer liber, cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în unităţile de alimentaţie publică, stabilite de Ministerul Sănătăţii şi Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor.
– Vestiarele trebuie să fie prevăzute cu materiale de curăţenie şi dezinfecţie a mâinilor (apă, săpun, produse biocide) şi vor fi curăţate şi dezinfectate înainte şi după fiecare utilizare.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Cristina Tudor - Redactor
Și-a început activitatea în jurnalismul online în redacția Digi24, în 2014, unde a petrecut câțiva ani buni. Acolo a redactat articole în toate domeniile, însă cu timpul a început să se contureze o predilecție către subiectele legate de sănătate, realizând inclusiv o campanie ce ...
citește mai mult
Recomandare video
Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”
Recomandări: