Interpretare analize
Dr. Ioan Boleac Medic primar obstetrica-ginecologie

Rezultatele arata ca aveti o infectie cu Ureaplasma, iar antibiograma va arata la care antibiotice... citește

Cele mai

Caută în:

Principala cauză de deces în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 29 ani

„Gestionarea vitezei” (Managing speed), un nou raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), sugerează că viteza excesivă sau inadecvată contribuie la unul din fiecare trei decese produse în trafic, la nivel mondial.  Măsurile de combatere a vitezei previn decesele şi leziunile din traficul rutier, fac populaţiile să fie mai sănătoase, iar oraşele, mai durabile.

Aproximativ 1.25 de milioane de persoane mor în fiecare an pe şoselele din întreaga lume. Studiile indică faptul că, de obicei, 40-50% dintre şoferi depăşesc limitele de viteză.

Şoferii care sunt bărbaţi, tineri şi se află sub influenţa alcoolului sunt mai predispuşi să fie implicaţi în accidente rutiere asociate vitezei.

Accidentele de circulaţie rămân principala cauză de deces în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 29 ani.

Se estimează că acestea generează costuri care variază între 3 şi 5% din PIB-ul ţărilor respective şi că împing multe familii înspre sărăcie.

Cu toate acestea, doar 47 de ţări din lume respectă bunele practici privind una dintre principalele măsuri de gestionare a vitezei, şi anume impunerea unei limite de viteză de 50 km/h sau mai puţin în zonele urbane şi permiterea autorităţilor locale să reducă aceste limite chiar mai mult pe drumurile din jurul şcolilor, zonelor de locuit şi al întreprinderilor.

„Viteza se află în centrul problemei globale a accidentelor din trafic”, precizează Directorul General al OMS, Dr. Margaret Chan. „Dacă ţările ar aborda doar acest risc major, vor obţine în curând rezultate pozitive, prin drumuri mai sigure, atât în ceea ce priveşte vieţile salvate, cât şi prin creşterea mersului pe jos şi cu bicicleta, cu efecte profunde şi durabile asupra sănătăţii".

Măsurile de gestionare a vitezei includ:

  • construirea sau modificarea şoselelor, astfel încât să includă dispozitive care să încetinească traficul, precum sensuri giratorii şi limitatoare de viteză;
  • stabilirea unor limite de viteză corespunzătoare caractersticii fiecărui drum;
  • impunerea unor limite de viteză prin utilizarea de măsuri de control manuale şi automate;
  • instalarea de tehnologii incorporate în maşinile noi, precum „intelligent speed assistance”, pentru optimizarea vitezei şi sisteme autonome de frânare de urgenţă;
  • creşterea gradului de conştientizare cu privire la pericolul vitezei.

Ţările care au înregistrat cele mai mari succese în reducerea drastică a ratelor de deces şi de leziuni în trafic, în ultimele decenii – printre care Olanda, Suedia şi Marea Britanie –, sunt cele care au adoptat o abordare holistică a acestei probleme.

Respectivele ţări au stabilit ca fiind prioritară viteza de siguranţă, ca una dintre cele patru componente ale sistemului de siguranţă, alături de drumuri şi margini ale carosabilului sigure, vehicule sigure şi utilizatori ai reţelelor de drumuri în siguranţă.

Prin reducerea vitezei şi îmbunătăţirea nivelului siguranţei, populaţiile acestor oraşe beneficiază de avantajele suplimentare generate de creşterea mersului pe jos şi a mersului pe bicicletă şi de reducerea poluării atmosferice şi fonice.

Astfel de acţiuni au, la rândul lor, beneficii pozitive pentru sănătate şi din punctul de vedere al ratelor bolilor cardiovasculare, ale cancerului, diabetului şi ale altor boli netransmisibile.

Raportul „Gestionarea vitezei” a fost lansat pentru a prefaţa cea de-a patra ediţie a Săptămânii Mondiale a Siguranţei Rutiere, a ONU, care are loc între 8 şi 14 mai 2017.



Citește și:
Pesimiştii sunt mai predispuşi la accidente rutiere
Soferii fumatori, predispusi la accidente si boli pulmonare
Şoferii odihniţi ţin accidentele la distanţă!
GANDUL.RO: CRUNT. Un alt virus MORTAL a început să lovească!...
EVZ.RO: Fosta unui miliardar român, amenințată și blestemată!...
CAPITAL.RO: Se dă salariu de 3.000 de lei PE LUNĂ! Sute de mii...
Exclusiv Online - 09.05.2017
Dr. Tudor Ciuhodaru: ”Atenție, nu e de glumit, sute de oameni sunt în pericol!” Iată care e adevărul despre măștile de protecție Doctorulzilei.ro Dr. Tudor Ciuhodaru: ”Atenție, nu e de glumit, sute de oameni sunt...
Alimente nesigure și contaminate! Ciuhodaru atenționează: Fructe și legume contaminate Infoactual.ro Alimente nesigure și contaminate! Ciuhodaru atenționează: Fructe și...
Cele mai AMUZANTE faze cu PISICI I Mori de râs! FOTO-VIDEO Animalzoo.ro Cele mai AMUZANTE faze cu PISICI I Mori de râs! FOTO-VIDEO
Gemeni Gemeni 22 mai - 21 iunie

Cineva va interveni în planurile dumneavoastră şi acest lucru vă va enerva, dar nu este cazul să vă manifestaţi supărarea. Încercaţi să discutaţi nemulţumirile dumneavoastră cu persoana...citește mai departe

×

Gandul.ro
CRUNT. Un alt virus MORTAL a început să lovească! „Există deja persoane decedate” CRUNT. Un alt virus MORTAL a început să...
Cât câștigă un polițist local care...
EXCLUSIV. Fiul unui ex-ministru, petrecere...
Go4it.ro
Au mers la râu, după carantină. S-a uitat în apă și a amuțit Au mers la râu, după carantină. S-a uitat...
Nepoata unui milionar a mers la duș. A...
A vrut să cumpere un smartphone, dar soțul...
ProMotor.ro
BMW-ul M5 al lui George Buhnici este din nou la vânzare pe Autovit. Cât a lăsat la preț vedeta de când se chinuie să vândă mașina BMW-ul M5 al lui George Buhnici este din...
RUSOAICELE folosesc această metodă pentru...
Povestea INCREDIBILĂ a mecanicului auto...
Descopera.ro
Eșec MAJOR pentru Elon Musk! Momentul ȘOCANT în care racheta a explodat. NASA e în stare de alertă Eșec MAJOR pentru Elon Musk! Momentul ȘOCANT...
Are PROBLEME Ion Iliescu? Cum arată CEASUL...
A CONDUS România timp de 24 de ani şi...
ULTIMA ORĂ
Au mers la râu, după carantină. S-a uitat în apă și a amuțit

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul SC TITLURI QUALITY S.R.L .