Poziţia în care dormi arată ce succes ai la locul de muncă

Datele arată că persoanele care dorm în poziţia ”cădere liberă” au mai mult succes la locul de muncă.
Poziţia în care dormi arată ce succes ai la locul de muncă
Fiecare dintre noi are propriile obiceiuri de somn şi, fără ele, nopţile ar putea deveni o adevărată provocare. Este de mult ştiut că un somn de calitate are ca rezultat creşterea productivităţii, dar cum ne afectează poziţia de somn modul de lucru într-o zi obişnuită? OnBuy a chestionat 5.438 de persoane pentru a determina dacă poziţia de somn poate afecta salariul şi productivitatea la locul de muncă.
 
Astfel s-a descoperit că cea mai comună poziţie de dormit este poziţia fetusului, cu un procent de 29%. Pe locul doi se clasează poziţia în care îmbrăţişezi perna, cu un procent de 24%, urmată de ”cădere liberă”, ”gânditorul” şi ”soldatul”, pe locurile trei, patru şi cinci, cu un procent de 14, 13, respectiv 10%. 

Cum afectează poziţiile de somn productivitatea la locul de muncă?

Datele arată că persoanele care dorm în poziţia ”cădere liberă” au mai mult succes la locul de muncă. Mai exact, câştigă cu 29% mai mult anual faţă de restul persoanelor, în timp ce persoanele care dorm în poziţia ”soldatul”, câştigă cu 23% mai mult. Cercetarea sugerează că dormitul în poziţia fetusului se clasează şi ea pe locul trei în rândul câştigurilor.

Obiceiurile de somn

OnBuy a descoperit că persoanele care stau mai bine din punct de vedere financiar dorm 6 ore şi 58 de minute, în medie, în fiecare noapte, adică cu 22 de minute mai mult decât angajatorii mai prost plătiţi, care dorm în medie 6 ore şi 36 de minute. De asemenea, s-a descoperit că în medie, angajaţii se trezesc la ora 7:06 în cursul săptămânii, în timp ce angajaţii care câştigă mai bine se trezesc la 6:42.
 
”Lipsa somnului de calitate este asociată cu reducerea performanţei pe timpul zilei, iar asta include şi viaţa profesională. Cele mai comune probleme sunt cele de concentrare, lipsa energiei şi a motivării, lipsa productivităţii, iritabilitate şi tulburări de dispoziţie. Cantitatea de somn diferă de la o persoană la alta, dar majoritatea adulţilor au nevoie de şapte-nouă ore de somn. Dacă în mod constant dormi mai puţin de şapte ore, există şansa să devii deprivat de somn şi să-ţi afectezi performanţa la locul de muncă”, explică Christabel Majendie, expert în somn.