Numărul accidentărilor la sporturile pe plajă a crescut: ce spune Dr. Ion Bogdan Codorean

Sporturile de vară pot veni la pachet şi cu aspecte mai puţin plăcute precum entorse sau fracturi.
Numărul accidentărilor la sporturile pe plajă a crescut: ce spune Dr. Ion Bogdan Codorean
Numărul accidentărilor la sporturile pe plajă a crescut: ce spune Dr. Ion Bogdan Codorean

Printre sporturile favorite de vară se numără fotbalul, voleiul, badmintonul, kite-ing-ul, skiul nautic, dar toate acestea se pot lăsa cu entorse de gleznă şi de genunchi, fracturi de gleznă, rupturi de ligament sau de menisc atunci când sunt practicate extrem şi fără grijă. Dr. Ion Bogdan Codorean, medic ortoped, specializat în traumatologie sportivă atenţionează că ”numărul accidentărilor ca urmare a practicării sporturilor pe plajă a crescut anul acesta faţă de alţi ani”.

“În timpul jocurilor de fotbal sau de volei pe plajă se aleargă dupa minge, nisipul nu e drept, îţi alunecă piciorul, te trânteşti pe nisip şi se pot produce accidentări neplăcute. La kiting există riscul de a-ţi ieşi unul dintre picioare din suport, moment în care se răsuceşte kite-ul, iar piciorul fix se poate accidenta, iar la schi nautic, se poate răsuci unul dintre schiuri, cel care practică nu dă drumul la sfoară şi se pot produce accidentări foarte grave. Însă dintre toate, aş putea spune că cel mai riscant este fotbalul pe plajă, pentru că oboseşti mult mai repede, pentru că alergi mult pe suprafaţa denivelată, există şi contact, aluneci, te arunci pe jos”, descrie dr. Ion Bogdan Codorean riscurile pe care le implică practicarea sporturilor pe plajă.

Dr. Codorean subliniază că cel mai sigur şi sănătos tip de mişcare este alergatul pe malul mării dimineaţa devreme sau seara, deoarece suprafaţa de alergare este ideală, nisipul ud este suficient de moale, dar şi de drept pentru a nu forţa gleznele şi încheieturile.

Pentru a preveni accidentările, există câteva precauţii pe care iubitorii de mare şi de mişcare pe plajă trebuie să ţină cont.

“Ideal este ca sporturile de plajă să se practice desculţ, fără niciun fel de încălţăminte, cu atenţie sporită la cioburi sau scoici ascuţite. Şlapii sau papucii de plajă reprezintă cea mai proastă optiune, pentru că piciorul nu stă fix şi se alunecă în ei şi astfel se produc cele mai multe dintre entorse, iar în adidaşi intră nisip cu scoici şi creează disconfort”, sfătuieşte dr. Ion Bogdan Codorean.