Femeile insarcinate trebuie sa-si supravegheze cu atentie dieta

Contrar a ceea ce cred majoritatea femeilor insarcinate, anume ca trebuie sa manance pentru doi, in aceasta perioada ele trebuie sa-si supravegheze cu atentia dieta, pentru ca exista atat alimente necesare organismului, cat si alimente care trebuie evitate.
Femeile insarcinate trebuie sa-si supravegheze cu atentie dieta
Femeile insarcinate trebuie sa-si supravegheze cu atentie dieta

Contrar a ceea ce cred majoritatea femeilor insarcinate, anume ca trebuie sa manance pentru doi, in aceasta perioada ele trebuie sa-si supravegheze cu atentia dieta, pentru ca exista atat alimente necesare organismului, cat si alimente care trebuie evitate.

Ceea ce trebuie sa stie femeia insarcinata este ca nu trebuie sa manance mult, ci corect, adica sa aleaga mancare bogata in nutrienti. In perioada sarcinii, din alimentatia ei nu trebuie sa lipseasca proteinele (foarte importante si in perioada alaptarii), alimentele bogate in fier si calciu si, daca este cazul, cele care contin acid folic si vitamina D.

De multe ori, medicul poate indica consumarea acestora din urma sub forma de suplimente alimentare. E important ca femeia gravida sa evite consumul excesiv de sare, pentru ca asta poate duce la hipertensiune arteriala. In plus, sarea contribuie la retentia de apa, tendinta pe care organismul o are oricum in aceasta perioada.

Pentru ca trebuie sa fie foarte atenta cu sanatatea ei, in mod special in timpul sarcinii, trebuie sa spele bine fructele si legumele inainte de a le consuma, pentru a indeparta pesticidele si bacteriile. N-ar trebui consumate prea des nici alimentele care contin ingrediente crude, sau insuficient preparate termic, cum ar fi branza sau laptele nepasteurizat.

Cafeina trebuie consumata cu precautie, pentru ca poate declansa o stare de nervi si agitatie. O singura ceasca pe zi este suficienta, iar asta este valabil permanent, nu numai in perioada sarcinii. In acelasi timp, femeia insarcinata trebuie sa evite consumarea pestelui de apa dulce (macrou, rechin, peste-spada etc.), deoarece acest tip de peste contine mult mercur.

In plus, contrar a ceea ce se crede, nu trebuie evitata activitatea fizica. Exista exercitii de aerobic care pot fi executate si in luni avansate ale sarcinii, dar cel mai bine ar fi ca femeia gravida sa se plimbe cat mai des in aer liber si sa se bucure de aer curat.

Activitatea fizica este contraindicata doar in cazul sarcinilor cu risc. Cele care merg de obicei la sala de fitness pot cere indicatiile unui antrenor pentru a afla care sunt exercitiile pe care le pot face pentru a se mentine in forma si a nu lua foarte mult in greutate in timpul sarcinii. In plus, trauma nasterii va fi mult mai usor de suportat daca organismul este „calit” prin sport.
 

Postul poate provoca malnutritie proteica
Postul poate provoca malnutritie proteica