Daca dormi mult, slabesti mult

Ai o dieta echilibrata, dar tot nu reusesti sa slabesti? Acest lucru s-ar putea datora lipsei de somn.
Autor: Elena Nistor
Daca dormi mult, slabesti mult
Daca dormi mult, slabesti mult




Ai o dieta echilibrata, dar tot nu reusesti sa slabesti? Acest lucru s-ar putea datora lipsei de somn. Daca credeai ca in timp ce dormi in organismul tau nu se petrece nici o modificare, te inseli amarnic! Conform ultimelor cercetari, pentru a avea o silueta armonioasa trebuie sa dormi intre sapte si noua ore pe noapte. In timpul somnului, organismul isi regleaza toate functiile metabolice.

Creierul produce neuropeptide, substante cu un rol esential in mentinerea greutatii corporale, iar lipsa de somn impiedica acesti neurotransmitatori sa-si faca datoria. Pe langa aceasta, nivelul de grelina (hormonul foamei, care stimuleaza apetitul) creste considerabil, pe cand nivelul leptinei (faciliteaza metabolizarea carbohidratilor) scade semnificativ.

Care sunt consecintele acestor modificari? Un apetit ridicat, mai ales pentru carbohidrati, care nu pare sa dispara, indiferent de cat de mult mananci! Cherie Calbon, nutritionist si autoare a cartii “Sleep Away the Pounds”, considera ca lipsa de somn favorizeaza aparitia kilogramelor in plus chiar si atunci cand persoana in cauza incearca sa isi controleze drastic aportul caloric.

Acest lucru se intampla datorita dezechilibrului intregului sistem endocrin. Fluxul instabil de insulina determina valori glicemice enorme si un apetit crescut, dublat de o metabolizare deficitara a zaharurilor. De asemenea, glandele suprarenale incep sa pompeze cortizol, care, in exces, favorizeaza depunerea grasimilor, mai ales in jurul taliei.

Citeste mai multe despre Dieta prin somn pe site-ul The One
 

Tags:
Persoanele care gandesc mult se ingrasa
Persoanele care gandesc mult se ingrasa
Cel mai nou articol Video: