Cum să dai zăpada la o parte fără să te accidentezi

Expertul Kara Smith de la Centrul de fitness de la Universitatea Loyola din Chicago sustine ca actiunea de curatare a zapezii cu lopata echivaleaza cu ridicarile rapide de greutati mari la sala. Asa ca, fiind vorba despre fitness curat, este necesara o incalzire de 5-10 minute inainte de orice miscare cu lopata.
Cum să dai zăpada la o parte fără să te accidentezi
Cum sa dai zapada la o parte fara sa te accidentezi

Ninge, ninge, dar la un moment dat nu se mai opreste. Si vezi cum nametii se aduna si trebuie sa faci ceva ca sa nu te blochezi in casa. De obicei, cate un mascul din familie se ofera sa dea zapada. Dar ce te faci daca este mai sedentar sau mai batraior? Ii recomanzi cateva dintre sfaturile expertilor americani in traumatologie care anual se confrunta cu sute de accidentati din cauza zapezii si lopetii!



In primul rand, expertul Kara Smith de la Centrul de fitness de la Universitatea Loyola din Chicago sustine ca actiunea de curatare a zapezii cu lopata echivaleaza cu ridicarile rapide de greutati mari la sala. Asa ca, fiind vorba despre fitness curat, este necesara o incalzire de 5-10 minute inainte de orice miscare cu lopata.



Aceasta poate consta in miscari de brate combinate cu o plimbare in pas alert. In al doilea rand, medicii interzic cu desavarsire aceasta activitate persoanelor care au probleme cu spatele.



Apoi, sunt utile si alte recomandari cum ar fi: purtarea hainelor in straturi, ca sa poate fi eliminate una cate una, dupa un efort indelungat, in functie de temperatura de afara. Apoi, specialistii recomanda o lopata usoara si mica, pentru a evita greutatile mari.



De asemenea, pentru ca forta sa fie distribuita uniform, bratele trebuie sa stea la distanta pe coada lopetii. Apoi, forta trebuie sa vina din picioare, si nu din musculatura spatelui, genunchii trebuie usor flexati, iar pe cat posibil, zapada trebuie impinsa si nu ridicata.



In nici un caz, ea nu trebuie aruncata peste umar. Sunt utile si pauzele dedicate exercitiilor de stretching. Este importanta hidratarea pentru a rezista temperaturilor scazute. De asemenea, doctorii recomanda evitarea cofeinei si nicotinei pentru ca acestea suprasolicita inima. Cat despre alcool, este de evitat pentru ca predispune la inghet si hipotermie.

Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Dr. Diana Ionescu: laserul în parodontoză și alte afecțiuni stomatologice