Cum sa „arzi” 900 de kilocalorii intr-o ora cu Tae Bo

Exercitiile fizice facute pe muzica si executate corect ne ajuta sa „ardem” pana la 900 de kilocalorii intr-o singura ora.
Cum sa „arzi” 900 de kilocalorii intr-o ora cu Tae Bo
Cum sa „arzi” 900 de kilocalorii intr-o ora

Exercitiile fizice facute pe muzica si executate corect ne ajuta sa „ardem” pana la 900 de kilocalorii intr-o singura ora.

Tae Bo este ultima moda in materie de sport. Este o combinaţie de arte marţiale, gimnastică aerobică şi dans, executate pe ritmuri de muzică. În România, acest tip de sport este abia la început, deşi, în SUA, metoda Tae Bo (Total Awareness Excellent Body Obedience) este considerată sportul celebrităţilor.

Practicate corect si sustinute de o alimentatie sanatoasa, exercitiile de Tae Bo (Total Awareness Excellent Body Obedience) sunt foarte eficiente in reducerea stratului adipos si in dezvoltarea unei musculaturi suple si tonifiate. Ele îmbunătăţesc mult mobilitatea şi elasticitatea, dar şi rezistenţa la efort fizic, spun specialiştii.

Acest tip de antrenament ne ajută, în primul rând, la pierderea kilogramelor nedorite şi, mai mult, putem slăbi „frumos”. „Dacă toate exerciţiile de Tae Bo sunt realizate corect, într-o oră de antrenament se pierd până la 900 de kcal”, precizează Răzvan Protasievici, unul dintre cei mai cunoscuţi instructori de Tae Bo din Capitală.

Se pierd 20 de kg în 3 luni

Singurul inconvenient ar fi că cei care practică asemenea exerciţii nu pot slăbi rapid în greutate. „Se slăbeşte mult, însă nu într-un timp foarte scurt. După trei luni de antrenament, cu şedinţe de trei ori pe săptămână, poţi să săbeşti 15-20 de kilograme şi fără vergeturi”, ne asigură Protasievici, cunoscut drept antrenorul vedetelor.

O şedinţă de Tae Bo cuprinde mai multe tipuri de exerciţii. „Un antrenament la sala noastră durează 45 de minute, timp în care se lucrează intens toate grupele musculare. Se începe cu partea de cardio, pentru a stimula procesul de ardere a grăsimilor şi, după 25 de minute, se ia o pauză de 2-3 minute.

În timpul exerciţiilor cardio, se folosesc în special tehnici din artele marţiale, cum ar fi loviturile de braţ sau picior, în combinaţie cu elemente de mobilitate şi rezistenţă, precum rond de genunchi – lovituri circulare cu genunghiul, rond de picior – lovituri circulare cu piciorul întins, sărituri sau kick backs – lovituri cu piciorul în spate.

În partea a doua a orei, timp de aproximativ 15 minute, se lucrează exerciţii pentru dezvoltarea rezistenţei şi a tonusului muscular – exerciţii la sol pentru abdomen, fandări, genuflexiuni, combinaţii de exerciţii la sol pentru picioare.

Ultimele minute din antrenament sunt dedicate stretchingului şi relaxării”, ne povesteşte cum decurge o şedinţă de Tae Bo Corina Grămescu, instructor şi managerul unei săli de gimnastică din Bucureşti.

Protasievici spune că exerciţiile de Tae Bo pot înlocui orele petrecute la sală, pentru că prin exerciţiile cardio (alergări cu genunchii în sus) se „arde” grăsimea, iar cu ajutorul celor de fitness (genunflexiuni, fandări) se tonifică musculatura. „În acest fel, realizând ambele tipuri de exerciţii, slăbim frumos, pierzându-se aspectul de «piele lăsată»”, adaugă Răzvan Protasievici.

Ce mâncăm şi ce evităm?

Instructorul atenţionează că şi alimentaţia are un rol important în obţinerea rezultatelor dorite. Astfel, el recomandă ca dieta persoanelor care practică Tae Bo să se bazeze pe carne de peşte, piept de pui şi salată verde, să evite alimentele care conţin carbohidraţi – pâinea, orezul, pastele, cartofii, dar şi prăjelile.

Acest tip de sport se poate practica la orice vârstă, la sală venind persoane de toate vârstele, de la 15 până la 70 de ani. Totuşi, „datorită intensităţii ridicate la care se lucrează, este necesar ca persoanele care vor să practice acest tip de cursuri să nu sufere de afecţiuni cardiovasculare sau ale coloanei vertebrale”, precizează Grămescu.

Sursa: www.gandul.info

Recomandări: