Cercetătorii au realizat primele ovule în laborator de la zero

Cercetătorii au creat ovule funcţionale de la zero şi le-au utilizat pentru realizarea puilor sănătoşi.
Cercetătorii au realizat primele ovule în laborator de la zero

Cercetătorii au creat ovule funcţionale de la zero şi le-au utilizat pentru realizarea puilor sănătoşi, noua cercetare marcând prima încercare de creare a ovulelor, fără ajutorul unui animal.

Deşi cercetarea a fost realizată pe şoareci şi pe ovulele acestora, la scală largă tehnica ar putea fi utilizată pentru oameni, ceea ce înseamnă că oamenii ar putea fi creaţi integral în laborator, relatează Descoperă.

Odată realizată pe animale, „dezvoltarea unor culturi asemănătoare pentru alte specii va fi doar o chestiune de tehnică. Dacă procesul va avea succes, vom putea opri procesul de extincţie al animalelor”, a declarat medicul Dusko Ilic.

Cercetătorii consideră că va fi nevoie de mai mulţi ani pentru a dezvolta o tehnică sigură şi pentru oameni. Atât cercetătorii, cât şi politicienii vor întâmpina provocările etice care vor apărea în urma controversatului act de producere a copiilor fără ajutorul oamenilor.

În cadrul experimentului, echipa japoneză condusă de profesorul Katsuhiko Hayashi, de la Universitatea Kyushu, a utilizat celule stem obţinute din embrion sau produse din celulele mature extrase din coada şorecilor.

Cele din urmă au fost utilizate pentru crearea celulelor stem pluripotente care au proprietatea de a deveni celule stem
embrionale. Ambele tipuri de celule au fost expuse unor amestecuri chimice şi semnale biologice, pentru a se dezvolta în ovule.

Un punct important din proces a fost reprezentat de celulele stem cu „celule somatice gonadalii”, care au fost recoltate din embrionii de şoarece aflaţi în a 12-a zi de dezvoltare. Acestea au jucat un rol important în dezvoltarea ovulelor. Cercetătorii au descris în revista Nature modul în care foliculii au început să se formeze spontan în prima fază de dezvoltare a ovulului. Structura este asemănătoare cu zona în care se dezvoltă ovulele din ovar.

Însă rata de succes a fost scăzută, doar 11 dintre 316 celule embrionale ajungând la maturitate.

Profesorul Richard Anderson, din cadrul Universităţii din Edinburgh, a declarat: „Este prima dată când cineva a încercat să dezvolte ovule mature şi fertilizate în laborator”. „În mod clar, dacă va putea fi aplicată pe oameni vom putea trata infertilitatea femeilor”, a adăugat el.

Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”