Când şeful intră şi în viaţa de familie…

Majoritatea adulţilor care prestează o activitate profesională zilnică susţine că locul de muncă este cea mai importantă sursă de stres în viaţa lor, se arată într-un raport prezentat recent de către specialiştii americani.
Autor: Elena Nistor
Când şeful intră şi în viaţa de familie…

Majoritatea adulţilor care prestează o activitate profesională zilnică susţine că locul de muncă este cea mai importantă sursă de stres în viaţa lor, se arată într-un raport prezentat recent de către specialiştii americani.

Potrivit acestora, o mare parte dintre cazurile de depresie şi alte afecţiuni asociate sunt rezultatul unei situaţii încordate fie cu colegii de serviciu, fie cu şefii.
„Observăm tot mai multe cazuri de depresie. Observăm, de asemenea, tot felul de afecţiuni, bolile cardiovasculare au fost deja catalogate ca având legătură directă cu locul de muncă, obezitatea la fel. Observăm că oamenii se plâng de tot felul de probleme de sănătate”, ne explică teoria stresului profesional Leslie Hammer, profesoară de psihologie la Portland State University, Oregon, şi totodată directoarea unui centru de ajutare a persoanelor care se confruntă cu probleme emoţionale din pricina activităţii pe care o prestează. 

Când oamenii sunt stresaţi la muncă sau când superiorii lor nu le oferă nici un srijin inclusiv în gestionarea influenţei pe care serviciul o exercită asupra vieţii de familie, există o tendinţă vădită de a îmbrăţişa un stil de viaţă nesănătos, pornind de la alimentaţie şi continuând cu lipsa mişcării şi program neregulat de somn.

De asemenea, viaţa de cuplu este afectată şi ea în mod negativ în lipsa satisfacţiei profesionale, iar literatura de specialitate arată că în toate familiile stresul tinde a fi transferat de la părinţi către copii, aceştia din urmă ajungând să se confrunte la rândul lor cu o serie de dificultăţi comportamentale.

Şefii abuzivi nu doar că afectează starea de spirit a subordonaţilor lor, însă le „fură” şi din timpul pe care aceştia l-ar dedica, altfel, familiei. Şedinţele surpriză, întrunirile şi prezentările organizate în ultimul moment interferează cu responsabilităţile pe care angajaţii le au în afara locului de muncă, creându-se astfel un nivel ridicat de stres.
Şi, surpriză! Rezultate slabe la locul de muncă!

 

Aţi mânca aşa ceva?
Aţi mânca aşa ceva?