Trucuri pentru intarirea imunitatii

Intr-un sezon in care suntem amenintati de gripa noua, criza financiara si kilogramele in plus – care insista sa se instaleze dupa Sarbatori, o atentie sporita trebuie acordata sistemului imunitar. Afla cum il poti ajuta sa-si faca treaba!
Trucuri pentru intarirea imunitatii
Trucuri pentru intarirea imunitatii

Intr-un sezon in care suntem amenintati de gripa noua, criza financiara si kilogramele in plus – care insista sa se instaleze dupa Sarbatori, o atentie sporita trebuie acordata sistemului imunitar. Afla cum il poti ajuta sa-si faca treaba!

Fara alcool

Chiar daca pe timp de iarna, serile pot fi mai calduroase cu un pahar de vin rosu, trebuie limitata cantitatea de alcool. De ce? Daca am consuma in fiecare seara cate un pahar, am reduce cu o treime pro­duc­tia de limfocite, conform unui studiu efec­tuat de Universitatea Birminghan.

De asemenea, in urma aportului de alcool, cor­pul este deshidratat, ceea ce inseamna ca ficatul si rinichii nu isi pot indeplini cu suc­ces misiunea de a filtra toxinele eficient. In plus, pot aparea insomniile, iar siste­mul imunitar va fi mai slabit. In caz de ra­cea­la, dar si preventiv extractul de soc este de ajutor.

Tot specialistii englezi au de­monstrat ca extractul de soc scade riscul de a dezvolta o raceala cu 30%, iar in caz de raceala, vindecarea se produce mai repede.

Stres pe termen lung, go away!

S-a demonstrat ca perioadele stresante scurte sunt benefice pentru sistemul imunitar, deoarece se produc mai multe globule albe, care ne protejeaza impotriva infectiilor. Insa stresul pe termen lung are exact efect invers asupra organismului.

Nivelul de adrenalina crescut constant face din glucoza din sange un „montagne rousse”, ceea ce inseamna ca organismul nu mai are energie sa lupte impotriva infectiilor.

O solutie eficienta pentru destresare in perioadele aglomerate o reprezinta meditatia. Timp de 10 minute, retrage-te intr-un colt linistit, respira si inspira adanc pe nas si fixeaza-ti privirea intr-un punct.