Consumă albituri în sezonul alb

Cine spunea că trebuie să asortăm farfuriile cu anotimpul mare dreptate avea. Ei bine, în sezonul dalb, să vă fie bogată masa cu legume albe.
Consumă albituri în sezonul alb

Cine spunea că trebuie să asortăm farfuriile cu anotimpul mare dreptate avea. Ei bine, în sezonul dalb, să vă fie bogată masa cu legume albe.

Parcă niciunul dintre preparatele gastronomice de ultimă generaţie –  vezi mâncarea moleculară – nu se compară cu un gust pe care îl ştim din copilărie: rasol de porc cu hrean. Şi unde mai pui faptul că nu doar te saturi şi te încălzeşti, ci scapi şi de răceală.  Bănuiesc că măcăr o dată în viaţă aţi ras hrean pentru a scăpa de răceală?

Ei bine, dacă nu v-aţi mai delectat demult papilele gustative cu gustul iute şi nici nu v-aţi mai desfundat căile respiratorii fără medicamente, este cazul să vă cumpăraţi hrean. Iată de ce: este de ajutor în calmarea simptomelor unor afecţiuni precum bronşite, pneumonii, astm, gripă, răceli, cardiopatie ischemică, hipertensiune arterială, inapetenţă, stări de debilitate fizică, tuse, gripă, guturai. De asemenea, hreanul ajută şi la reglarea temperaturii corporale. Proprietatea lui de a stimula transpiraţia îl recomandă ca remediu pentru scăderea temperaturii corpului.

O altă albitură cu gust plăcut şi proprietăţi nebănuite asupra sănătăţii şi siluetei este ţelina. Cei care sunt dependenţi de chipsuri le pot înlocui cu beţişoare de ţelină. În salate, supe, ciorbe, tocăniţe sau pur şi simplu coaptă la cuptor ţelina este un deliciu. Rădăcina este foarte bogată în vitamina K şi conţine acid folic, potasiu şi vitamina C. Deşi este bogată în apă, aceasta furnizează şi un conţinut mediu de fibre dietetice: în 100 de grame de ţelină, se găsesc 1,6 grame de fibre dietetice.

 

Dacă sunteţi un fan al smoothie-urile, vă recomandăm o reţetă autohtonă pentru o dimineaţă plină de energie.

Ingrediente: 3 mere, ½ varză roşie, ½ sfeclă roşie, 3 căţei de usturoi, o ţelină, seminţe de floarea-soarelui şi nuci. Poftă bună!

Tags: