Cercetătorii au descoperit formula care îţi arată câte calorii arzi când mergi pe jos

Deşi orele de spinning şi de Tae Bo îţi pun cu siguranţă sângele în mişcare, nu subestima puterea mersului pe jos.
Cercetătorii au descoperit formula care îţi arată câte calorii arzi când mergi pe jos

Deşi orele de spinning şi de Tae Bo îţi pun cu siguranţă sângele în mişcare, nu subestima puterea mersului pe jos. Potrivit unui nou studiu efectuat de cercetătorii de la Universitatea Southern Methodist, standardele actuale pentru a măsura energia consumată în timpul mersului ar putea subestima  numărul caloriilor arse. Rezultatele au fost publicate în Journal of Applied Psysiology.

Pentru a identifica ecuaţia care estimează câte calorii sunt arse în timpul mersului (mers pe o suprafaţă netedă şi dură), cercetătorii americani au folosit studiile publicate în perioada 1960 – 2010. Fiecare grup analizat a cuprins mai multe tipuri de mers. Numărul subiecţilor a variat între 5 şi 52, iar vârsta media a acestora între 5 şi 40 de ani.

În momentul în care s-au analizat datele, standardele au estimat un număr prea mic de calorii arse în 97% din timp – cel mai probabil pentru că nu au luat în calcul înălţimea şi greutatea subiecţilor. 

De fapt, în funcţie de înălţime situaţia se schimbă . Astfel, cu cât eşti mai înalt, cu atât mai puţină energie este necesară pentru a parcuge un kilometru, sau cu atât mai redusă este rata de ardere a caloriile când mergi pe jos cu aceeaşi viteză în comparaţie cu o persoană mai mică de înălţime, explică Peter Weyand, co-autorul studiului.


În momentul în care au identificat elementele necesare pentru a face o estimare corectă, cercetătorii au pus bazele unei ecuaţii care lua în calcul şi înălţime şi masa corporală. Pentru a utiliza ecuaţia, ai nevoie de viteză (distanţa supra timp) în metri  pe secundă şi înălţimea în metri.


 

Pentru a-ţi determina viteza de mers, Weyand sugerează să mergi pe o banda rulantă, să foloseşti un pedometru sau să te cronometrezi în timp ce mergi pe o distanţă cunoscută. Beneficiul? Astfel, vei putea estima corect rata de ardere a caloriilor în timp ce mergi pe jos.