Ajută-ţi micuţii să aibă un an plin de reuşite!

Ce poţi face pentru a te asigura că micuţul tău păşeşte în Noul An cu forţe proaspete şi gata de noi performanţe?
Ajută-ţi micuţii să aibă un an plin de reuşite!

Tuturor ne plac începuturile. Ele sunt cele care ne entuziasmează, ne provoacă, ne fac să zâmbim.

Tocmai de aceea e important să fim pregătiţi de fiecare dată când o luăm de la capăt, indiferent că vorbim despre o activitate, de un an sau de o zi obişnuită.

Ce poţi face pentru a te asigura că micuţul tău păşeşte în Noul An cu forţe proaspete şi gata de noi performanţe? Astăzi îţi prezentăm importanţa micului dejun, precum şi rolul semnificativ al FIERULUI pentru un început puternic, ce determină o evoluţie propice, oferindu-ţi două perspective complementare – părerea medicului pediatru şi a unui specialist în nutriţie.

De ce prima masă a zilei este esenţială pentru sănătatea copilului tău

 „Micul dejun are o contribuţie importantă în creşterea şi buna funcţionare a metabolismului copiilor. Acesta este cunoscut ca fiind cea mai importantă masă a zilei, prin aportul de substanţe nutritive, de fibre şi fier, care survine după o noapte de repaus. În lipsa micului dejun apar perturbări funcţionale însemnate la nivelul organismului care se manifestă prin oboseală, astenie, scăderea memoriei, reducerea creativităţii, apariţia unor stări de iritabilitate şi anxietate.

La micul dejun, copilul obţine cantitatea de energie şi nutrienţi necesară pentru a desfăşura o activitate intensă. Consumul de cereale si de alimente bogate în fier, încă de la începutul zilei, îi asigură celui mic toate premisele pentru o creştere sănătoasă”, declară Prof. Dr. Doina Anca Pleşca, medic primar pediatru, vicepreşedinte al Societăţii Române de Pediatrie.

Ce alimente nu trebuie să lipsească dintr-un mic dejun echilibrat

„Un factor important pentru un stil de viaţă sănătos este nutriţia. Organismul are nevoie de o serie de nutrienţi, pentru a funcţiona la parametrii normali. Copiii au nevoie de o alimentaţie variată, echilibrată şi moderată. Un mic dejun echilibrat este format din alimente ce conţin carbohidraţi de calitate, fibre şi proteine, cum ar fi laptele, cerealele integrale şi fructele.

Mineralele cheie trebuie să fie şi ele prezente la micul dejun. Pentru o putere de concentrare sporită, fierul este un factor important în alimentaţie şi se găseşte în alimente precum broccoli, spanac, seminţe de dovleac sau carne”, declară Nicoleta Tupiţă, specialist în nutriţie, Nestle România.

Sursa: Nestle