Ce se intampla, Doctore? 16/08/13-Care sunt cele mai bune murături, gemuri şi conserve de iarnă?

Mâncaţi fructe şi legume din belşug. Şi nu uitaţi să deshidrataţi porţii generoase şi pentru iarnă. Pentru vegetale, aceasta este cea mai bună metoda de conservare.

Mâncaţi fructe şi legume din belşug. Şi nu uitaţi să deshidrataţi porţii generoase şi pentru iarnă. Pentru vegetale, aceasta este cea mai bună metoda de conservare.

Dacă vă pregătiţi murături pentru iarnă, optaţi pentru reţetele pe bază de apă şi sare. Se pune o lingură rasă de sare la un litru de apă. În felul acesta, veţi avea o porţie sănătoasă de pro-biotice, bacterii esenţiale pentru tractul gastro-intestinal. Pentru sezonul rece, deshidrataţi legume şi fructe, la fel de benefice pentru organism!
   
“Se pun la uscat 24-48 de ore, apoi, după o pauză, din nou încă 24 de ore de uscat, dacă rămâne un anumit grad de umiditate există riscul de a mucegai” spune dr. Catrinel Macovei, medic primar diabet şi nutriţie.
 

În timpul iernii, consumaţi legumele sau fructele uscate pe post de gustări.
 
“De obicei, aşa este bine să fie consumate ca atare, nu preparate, beneficiem de toate vitaminele şi minerale pe care le conţin” spune dr. Cristina Bălănescu, nutriţionist.
 

Uscaţi şi roşii la soare, apoi conservaţi-le în pungi de hârtie sau în ulei. Aveţi astfel la îndemână delicatese accesibile. Şi gemurile sunt sănătoase. Se prepară doar cu fructe în coajă, cu zahăr brut sau melasa şi zeama unei lămâi. Evitaţi să puneţi acid acetilsalicilic în conserve! Poate perturba microflora intestinală şi accelerează eliminarea vitaminei C din organism.
 
“O felie de pâine integrală cu o linguriţă de gem poate o fi variantă mai sănătoasă decât alte variante de dulciuri din comerţ” spune dr. Catrinel Macovei, medic primar diabet şi nutriţie.
 
Fructele mai pot fi păstrate în miere neprocesată şi neîncalzită. 

“Mierea poate fi folosită ca şi conservant: pur şi simplu se introduc fructele în interior într-un recipient cu miere” spune dr. Cristina Bălănescu, nutriţionist.
 
La 300 de grame de fructe de pădure spre exemplu sunt necesare 600 de grame de miere. Aşadar se păstreaza regula: o parte fruct, două părţi miere. Se pot folosi şi fructe oleaginoase- nuci, alune, migdale. Produsul albinelor are un PH care împiedică dezvoltarea bacteriilor.

“Este un produs natural, fructul rămâne, îşi păstrează toţi nutrienţii şi copilul beneficiază în totalitate de acestea” spune dr. Cristina Bălănescu, nutriţionist.
 
Şi nu uitaţi nici de sucul de roşii. Se conservă cu 0.5% sare. Substanţele active din roşii devin mai puternice prin fierbere. Este singurul produs procesat mai valoros decât leguma proaspătă.