Tureaza-ti la maximum metabolismul!

Cu totii stim ca rata metabolismului se reduce o data cu inaintarea in varsta, chiar daca cifrele nu par dramatice - 1,6% anual, dar in 4-5 ani rezultatul este vizibil. La aceasta, se adauga dorinta de confort si o serie de tendinte, cum ar fi scaderea apetitului sexual si cresterea celui alimentar. Ideea este ca trebuie sa nu ne lasam coplesiti de aceste bad habits si sa le dominam, rezultatul fiind consolidarea increderii de sine, cresterea energiei si evident, un corp frumos si sanatos. Iata cateva tips-uri pentru un metabolism impecabil!
Tureaza-ti la maximum metabolismul!
Tureaza-ti la maximum metabolismul!

Cu totii stim ca rata metabolismului se reduce o data cu inaintarea in varsta, chiar daca cifrele nu par dramatice – 1,6% anual, dar in 4-5 ani rezultatul este vizibil. La aceasta, se adauga dorinta de confort si o serie de tendinte, cum ar fi scaderea apetitului sexual si cresterea celui alimentar. Ideea este ca trebuie sa nu ne lasam coplesiti de aceste bad habits si sa le dominam, rezultatul fiind consolidarea increderii de sine, cresterea energiei si evident, un corp frumos si sanatos. Iata cateva tips-uri pentru un metabolism impecabil!

1. Primul pas, este cresterea nivelului de dificultate a exercitiilor fizice de tip cardio care contribuie la reechilibrarea consumului si aportului energetic. Cu varsta, masa musculara se atrofiaza. In schimb, stratul adipos devine mai „expansiv”, iar acest lucru nu trebuie permis.

2. Mananca mai putin, insa nu te infometa. Sunt unii carbohidrati la care trebuie sa renuntam dupa 40 de ani, cum ar fi dulciurile care contin mult zahar si multe grasimi. Atentie! Infometarea sau pastilele care inhiba apetitul pot provoca dereglari ale metabolismului.

3. Tine un jurnal alimentar, noteaza tot ce mananci, ca atunci cand tragi linie seara sa fi consumat aproximativ 1.200 de calorii. 1.000 daca vrei sa mai slabesti.

4. Dormi regulat, 8 ore pe noapte si ia ultima masa cu 2 ore inainte de a adormi.

5. Incepe ziua cu 20, 30 de minute de sport intensiv, dupa care serveste micul dejun pentru a declansa activitatea metabolica.

6. Dimineata consuma iaurt, branzica de casa, telemea slaba, carne de vita rece sau pui rece, oua si nuci pentru un aport ridicat de proteine. Pentru un tranzit bun, sunt ideale cerealele cat mai simple, mai ales cu ovaz si grau nedecorticat.

7. Bea cafea sau ceai. Cafeina este un stimulent al sistemului nervos central, astfel ca iti poate imbu­natati arderile metabolismului cu 5-8%. Bautorii de ceai sustin insa ca o cana de ceai bauta in fiecare dimineata ajuta la cresterea metabolismului in ziua respectiva cu 12%.

Afla mai multe in editia tiparita a revistei Ce se intampla doctore?

Foto: HEPTA, SHUTTERSTOCK

Top alimente capcana intr-o dieta
Top alimente capcana intr-o dieta
Cel mai nou articol Video: