Slăbirea după sarcină

Două mămici nemulţumite de dimensiunile pe care le-au căpătat după naştere ne-au cerut sfaturi pentru slăbire. Oana le răspunde.
12.04.2012
Slăbirea după sarcină

Două mămici nemulţumite de dimensiunile pe care le-au căpătat după naştere ne-au cerut sfaturi pentru slăbire. Oana le răspunde.

„Am 34 ani şi am doi copii de 2 ani şi 4 luni. Am rămas cu 15 kg în plus faţă de greutatea dinainte de a rămâne gravidă. Am încercat ceaiuri, am ţinut şi un regim alimentar dar am început serviciul şi nu am mai putut ţine regimul. Am dat jos 2-3 kg pe care le-am pus la loc repede. Ce pot să fac să slăbesc pentru că obosesc repede?”

Ca să slăbiţi trebuie să vă schimbaţi regimul de viaţă şi alimentaţie. Renunţaţi la excese de făinoase, dulciuri, pâine, grăsimi şi introduceţi sportul şi mişcarea în viaţa dvs. Citiţi o carte bună despre un regim care vi se potriveşte şi respectaţi-l apoi toată viaţa pentru a menţine rezultatele. Vă recomand dieta Ducan, de exemplu. Succes!

Sedentarism, noduli mamari şi tensiune

„Am 32 de ani, 1.70 m şi… 102 kg. Am născut în 2008, dar am şi 2 noduli mamari pe care îi tratez cu mastodynom şi mameldin. Stilul meu de viaţă este unul sedendar cred pentru că sunt casnică.

Am încercat să mănânc mai puţin, mai sănătos (o dietă strictă nu pot ţine), fac exerciţii în casă şi pot spune că sunt capabilă să execut exerciţii destul de complicate şi am rezistenţă fizică.

Din păcate, nu se vede nimic. Vă rog să îmi recomandaţi nişte analize sau cui să mă adresez pentru că nu mă mai suport aşa şi am început să am probleme cu tensiunea arterială şi cu depresia.”

Te-ai gândit foarte bine să apelezi la ajutorul unui specialist, un nutriţionist şi eventual şi un antrenor personal măcar câteva luni, pentru că singură este evident că ţi-e prea greu să îţi modifici stilul de viaţă. Caută un cabinet de nutriţie şi o sală de sport cât mai aproape de casă sau grădiniţa copilului, astfel încât să poţi să le vizitezi cât mai des, mai ales primele săptămâni, luni până când înţelegi exact ce ai de făcut.

Medicul nutriţionist o să îţi recomande câteva analize utile şi împreună cu tine veţi alcătui un profil alimentar potrivit. Te rog să îmi mai scrii. Vezi că aştept veşti bune!

Somnul şi slăbirea

„Am o fetiţă de 7 luni care nu mă lasă să dorm noaptea mai mult de 4-5 ore (în două tranşe). Am început să mănânc mai puţin, mai sănătos şi totuşi nu reuşesc să slăbesc. Încerc să nu depăşesc 1.300-1.500 de calorii pe zi.

Timp pentru a face sport nu am, pentru că nu am cu cine să las copiii (mai am un băiat de 7 ani în clasa I) sau nu mai am energia necesară după treburile casnice, temele băiatului sau din cauza lipsei somnului.

Am 165 cm înălţime, 73 kg şi 31 de ani. Vă rog să îmi daţi detalii cum să reuşesc să mai slăbesc câteva kilograme. Spuneţi-mi, vă rog, dacă lipsa somnului mă împiedică să slăbesc. Care ar fi greutatea ideală la vârsta şi înălţimea mea?”

Cred că ar fi bine să ajungeţi pe la 60 kg şi da, lipsa somnului vă afectează metabolismul. Încercaţi să vă organizaţi mai bine şi să faceţi sport dimineaţa, acasă, la trezire, eventual când bebeluşul mai doarme puţin sau se joacă liniştit după ce a mâncat. De asemenea, mai furaţi puţin somn când aveţi ocazia. Dacă mâncaţi sănătos, sigur veţi slăbi, însă nu peste noapte, ci încet, încet. Aveţi răbdare, vine vremea frumoasă şi puteţi să vă mişcaţi mai mult afară.

Citeşte şi: Cum sa slabesti dupa nastere?

 

Elena Nistor

Elena Nistor este redactor colaborator al site-ului “Ce se întâmplă, doctore?”, articolele sale fiind dedicate sănătăţii şi sexualităţii. Temele pe care le abordează Elena Nistor se bucură de mare succes în rândul celor care îşi doresc să afle informaţii utile în ceea ce priveşte ... citește mai mult

Recomandare video
Tenul gras: îngrijire, curățare, ingrediente pe care să le folosești