Castiga definitiv lupta cu kilogramele!

Pentru ca vrei sa-ti mentii greutatea ideala sau sa slabesti mancand sanatos iata un regim alimentar care te va ajuta in ambele cazuri.
11.11.2008
Castiga definitiv lupta cu kilogramele!
Castiga definitiv lupta cu kilogramele!

Ziua 6
Mic dejun:
o cana de lapte degresat cu cereale integrale, un mar
Gustare:
3 biscuiti integrali dietetici
Pranz:
peste la cuptor, amestec de legume fierte, o felie de paine integrala, un grapefruit
Cina:
o lipie mica umpluta cu branza de vaci slaba, verdeata, ceapa, o rosie si cateva nuci

Ziua 7
Mic dejun:
o felie paine integrala, o felie sunca presata, un pahar fresh de portocale
Gustare: un pahar de lapte degresat
Pranz: supa de rosii, salata din paste integrale, cubulete de carne de pui/curcan, masline, ciuperci, ulei de masline si 2 kiwi
Cina: o felie subtire de carne de vita la gratar, salata verde, un bol salata de fructe (grapefruit, mar, portocale, kiwi)

Schimbarea permanenta a stilului de viata. O dieta de 2-3 saptamani nu este suficienta si nu da rezultate pe termen lung.

Scopuri realiste. Scaderea progresiva, cu 5-10% din greutatea actuala intr-un interval de un an de zile, creste sansele de mentinere a rezultatelor. Scaderea aportului caloric.

Prin reducerea portiilor de mancare la jumatate si evitarea dulciurilor, fainoaselor (cartofii, pastele, orezul), grasimilor animale (carnea grasa, mezelurile, lactatele si branzeturile nedegresate), indulcitorilor artificiali. Contrar parerii generale, pentru a slabi este bine sa mancam putin si des (cele 3 mese principale si 2 gustari).

Miscare. Se recomanda cate 30-60 minute de efort fizic, cel putin 4 zile pe saptamana, cu cresterea progresiva a intensitatii.

Dezechilibre emotionale. Persoanele cu exces ponderal sunt lipsite de incredere in sine sau isi ascund nevoile afective in spatele ingerarii nejustificate a alimentelor.

Identificarea motivelor pentru care mancam poate fi de un real folos. Recurgerea la ajutor specializat Un nutritionist va identifica greselile alimentare anterioare si va organiza un program individualizat fiecarei persoane in parte.

In fiecare zi se poate bea o cafea sau un ceai verde/negru, fara zahar (eventual cu indulcitor).

Citeste si Top alimente capcana intr-o dieta
                   Frumusetea trece prin stomac

 

Ziua 2
Mic dejun: un bol cu branza de vaci degresata, o rosie
Gustare: o portocala
Pranz: pui la gratar, fasole verde (cu suc de rosii si o lingurita ulei de masline), o felie de paine integrala
Cina: conopida gratinata (cu o lingura de mozzarella si cateva cuburi de sunca presata)

Ziua 3
Mic dejun: o felie de paine integrala cu unt 65% grasime si o lingurita de gem
Gustare: un iaurt degresat
Pranz: supa de legume, o lipie mica umpluta cu o felie de curcan la gratar si varza
Cina: salata verde cu jumatate de conserva de ton in suc propriu, suc de lamaie si o lingurita de ulei de masline si cateva crutoane de paine prajita

Ziua 4

Mic dejun: un iaurt degresat cu bucati de fructe in el, 2 biscuiti din faina integrala
Gustare: o mana de amestec format din nuci, alune, seminte
Pranz: friptura de vita la gratar cu un cartof copt in coaja si salata de morcov si telina
Cina: ciuperci gratinate cu o lingura de svaiter, o felie de paine integrala, o piersica

Ziua 5
Mic dejun: un ou fiert, o felie de paine, un ardei gras
Gustare: un grapefruit
Pranz: ciorba de pui, salata verde cu fasole boabe din conserva si cateva cubulete de sunca de Praga
Cina: salata de rosii, ardei gras, castravete, (eventual ceapa), masline, cateva cubulete de telemea de vaci slaba, o felie de paine integrala.

Foto: RED DOT, SHUTTERSTOCK

Toate femeile doresc sa-si mentina o greutate cat mai apropiata de normal, dar metodele prin care incearca acest lucru nu sunt intotdeauna cele potrivite, iar rezultatele se lasa asteptate sau se produce o revenire la greutatea initiala o data cu reluarea stilului de viata anterior. Persoanele care au tinut numeroase cure de slabire constata ca este din ce in ce mai dificil sa scape de kilogramele acumulate in plus. Exista insa solutii!

Dincolo de considerentele estetice atat de importante pentru majoritatea femeilor, excesul ponderal este o problema mult mai complexa, afirma medicii. Acest „flagel” care afecteaza 30% din romani atrage cu sine cresterea riscului de imbolnavire.

Asadar, persoanele obeze au un risc mult mai mare de a face diabet zaharat (afectiune mai frecventa la femei decat la barbati), boli cardiovasculare, afectiuni articulare, endocrine sau cancer.

Infometarile, dusmanii siluetei

Nutritionistii au gasit si explicatia permanentei rafuieli cu kilogramele in plus. Organismul uman este „programat” sa se adapteze perioadelor de infometare prin incetinirea arderilor metabolice. Astfel, cu cat dieta este mai drastica si mai scurta ca perioada de timp, cu atat corpul nostru se va „apara” mai eficient pentru a face fata situatiei si va reactiona prin cresterea depozitelor adipoase.

Prin urmare, pancreasul nu mai este capabil sa isi indeplineasca functia de a facilita patrunderea glucozei din sange in celule, iar excesul de glucoza restant este primul pas in aparitia diabetului zaharat, dar si o cauza pentru care procesele metabolice nu se mai desfasoara normal in cazul celor care au tinut numeroase diete.

Daca la toate acestea adaugam si faptul ca, in mod fiziologic, dupa depasirea varstei de 25 de ani fiecare persoana „castiga” in jur de 500 g anual prin incetinirea fireasca a metabolismului, motivele pentru care slabim din ce in ce mai greu sunt clare.

Cu toate acestea, tot medicii ne asigura ca desi este intr-adevar mai dificil, a slabi dupa multe incercari esuate este posibil. Iata cei 7 meniuri importanti pentru o reusita deplina, fara „recaderi”:

Ziua 1
Mic dejun: o cana lapte degresat, 3 linguri cereale integrale, un mar
Gustare: un pahar fresh de grapefruit
Pranz: peste la gratar cu orez nedecorticat fiert si salata verde, un kiwi
Cina: o lipie mica umpluta cu legume la gratar

 

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Cancerul de sân la femeile tinere: ce e de făcut?