Sporturi şi activităţi pe care să le practici vara, pentru corp şi psihic

Sezonul cald nu trebuie să ne împiedice să facem mişcare, ba din contră. Iată câteva sugestii venite direct de la specialist.
Sporturi şi activităţi pe care să le practici vara, pentru corp şi psihic
Florin Cujbă, Fitenss Expert: Sporturi şi activităţi pe care să le practici vara, pentru corp şi psihic

Florin Cujbă, Fitness Expert, îndeamnă să „nu lăsaţi temperaturile crescute să vă împiedice să ajungeţi la cea mai bună formă fizică”. Tocmai de aceea, specialistul oferă câteva sugestii de sporturi şi activităţi eficiente pentru sezonul cald. În plus, Florin Cujbă susţine că vara este cel mai bun moment pentru a învăţa şi practica noi activităţi, bune pentru corp şi psihic.

Înotul. O activitate complexă, înotul este un antrenament perfect pentru întregul corp. Florin Cujbă recomandă încălzirea articulaţiilor înainte de o astfel de activitate.

Hicking. ”Aer curat, conectare cu natura, o adevărată terapie pentru sistemul nervos şi absolut necesară mai ales după lungile perioade petrecute la birou, într-un spaţiu închis, dotat cu aer condiţionat şi iluminat artificial”, explică expertul.

Surfing. Surfingul este o activitate mult mai solicitantă, dar care nu trebuie ratată. Din păcate este un sport sezonier, care nu poate fi practicat şi iarna şi, tocmai de aceea nu trebuie ratat.

Escaladă în aer liber. ”Adrenalina pură şi o activare a tuturor grupelor musculare. Din nou, nu mai trebuie să menţionez beneficiile mişcării în aer liber”, spune specialistul.

Rafting. ”Şi dacă vorbim despre adrenalină, vă mai propun ceva interesant şi vă lansez o provocare: când aţi vâslit ultima oară pe un râu învolburat?”, continuă Florin Cujbă.

Bicicleta. Mersul cu bicicleta are avantaje din mai multe puncte de vedere. În primul rând bicicleta poate fi folosită foarte des, deoarece este un accesoriu uşor de achiziţionat. ”În acelaşi timp, dacă preferaţi plimbarea zilnică prin oraş cu bicicleta vă recomand şi o mască de filtrare a aerului. Dacă nu, puteţi alege weekendurile în parcuri pentru o astfel de activitate, mai ales că există şi opţiunea de a închiria”, menţionează fitenss expertul.

Alergat pe plajă. Dimineaţa sau seara ne întâlnim cu aerosolii de care beneficiază sistemul nostru respirator şi mai ales sinusurile.

Vacanţe cu specific wellness meditaţie, yoga, detoxifiere, locaţii balneo terapeutice, nămol, izvoare termale, izvoare cu sulf şi asa mai departe. Sănătate curată!

Spaţiile special amenajate din parcuri. Dacă nu ai timp pentru activităţile de mai sus, există întotdeauna soluţii la îndemână. Plimbările în parcuri pot fi însoţite şi de o sesiune de sport în zonele amenajate special cu diverse aparate.  

Mersul pe jos. Vremea frumoasă ne permite să facem mai multe plimbări pe jos, fie în weekend-uri în parcuri, fie atunci când plecăm de la birou. Dacă luăm în calcul alte trasee, în care vom acoperi doar o parte din drum cu mijloace de transport în comun, ne putem bucura şi de un segment în care putem face  o plimbare. În plus, este momentul perfect să mai renunţăm şi la mersul cu maşina personală, evitând astfel cozile în trafic. Faceţi o încercare şi poate descoperiţi chiar că veţi câştiga şi timp în plus, pe lângă beneficiile evidente care compensează sedentarismul.

Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața