Prima ora de Bosu

Bosu are rolul de a ne ajuta sa ne gasim echilibrul in toate aspectele vietii, dar primul pas este acela de a gasi echilibrul corporal.
Prima ora de Bosu
Prima ora de Bosu

Cum incepe sa se incalzeasca afara, cum dam navala in salile de sport. Remodelarea corpului devine un argument forte pentru a putea accede la garderoba de vara. Va propun sa incercati noua senzatie in materie de sport: BOSU. Este mult mai distractiv si mai eficient decat o ora clasica de aerobic si tonifiaza intreaga musculatura.

Recunosc, nu sunt un fan inrait al sportului si mereu gasesc cate o scuza buna pentru a amana in­che­ierea unui abonament la o sala de sport. Insa, sunt absolut convinsa ca, daca as locui intr-un oras cu vedere la mare, as alerga zilnic 2 ore pe tarm.

Dar cum nu se intrevad foarte multe sanse ca in vii­tor Bucurestiul sa fie udat de vreo apa de­cen­ta, mi-am luat inima in dinti si m-am in­for­mat despre tipurile de aerobic ce se practica in Capitala.

Mi-a atras atentia in mod deosebit Bosu („Both Sides Up”), un tip de antrenament cardio ce are la baza miscarile clasice de aerobic, dar care se executa pe o sfera de 65 cm. Aceasta are 2 suprafete: una plana si alta concava.

Bosu are rolul de a ne ajuta sa ne gasim echilibrul in toate aspectele vietii, dar primul pas este acela de a gasi echilibrul corporal. „Cu siguranta va fi amuzant”, mi-am spus. Asa a si fost.

Am sunat-o pe antrenoarea de fitness Liora Zytcer de la Tenis Club Pescariu si mi-am anuntat vi­zita si dorinta de a incerca. Sedintele de Bosu se desfasoara in fiecare miercuri de la ora 19.00.

Nu este nevoie de un cos­tum de sport special, poate doar de o sti­cla de apa. Apropo, nu stiu care este cea mai recenta descoperire a celebrilor cer­cetatori americani, care cand ne sfa­tu­iesc sa bem apa in timpul exercitiilor de sport, cand nu…

Inainte de a incepe ora de Bosu, am profitat de cele cateva minute libere pe care le avea antrenorul Liora Zytcer si am intrebat-o daca acest sport este doar pentru profesionisti, asa cum citisem eu pe Internet.

M-a asigurat ca Bosu este accesibil si pentru cei care nu au sportul in sange si ca se adreseaza oricui, indiferent de varsta. Mai mult de atat, este benefic si pentru recuperarea fizica dupa anumite accidente suferite la gambe.

Ce am mai aflat despre Bosu? Exista 3 tipuri de antrenament: cardio­vas­cular – cel mai recomandat pentru pier­derea in greutate, pentru echilibru – astfel se lucreaza simultan grupele muschilor ago­nisti si antagonisti – neutralizatori si stabilizatori in timpul exercitiilor, pentru controlul pozitiei – gasirea echilibrului.

„Exercitiile se desfasoara pe muzica rit­mata si se lucreaza toate grupele mus­cu­­lare. Astazi vom folosi si gantere – va fi si mai interesant”, a tinut sa mentio­ne­ze mandra Liora. „Oare nu e suficient ca tre­buie sa fac exercitii pe o sfera, mai am nevoie si de gantere?”, mi-am spus, dar din fericire nu mai exista cale de intoarcere.

Dragoste la prima incercare

Sedinta de Bosu debuteaza normal cu incalzirea tuturor grupelor musculare, dupa care intra in scena sfera magica. Toate exercitiile se desfasoara pe sfera. Este putin mai complicat sa le executi astfel, mai ales daca nu pui piciorul pe centrul sferei.

Lucru care mi s-a intamplat frecvent, deoarece ochii mei erau in permanenta indreptati catre antrenor pentru a anticipa urmatoarea miscare. Inceputul este mai greu, dar Bosu este mult mai amuzant decat clasicul aerobic.

Fiecare exercitiu se repeta de 8 ori. Nu toate sunt usor de executat, dar optimismul si zambetul Liorei chiar te ajuta sa nu abandonezi. „Promit ca urmatorul exercitiu nu este greu”, spunea ea razand. Abia astept urmatoarea sedinta de Bosu.

Citeste si Revolutia celor 1.000 de flotari
                Burn, baby, burn!