Mai uşor cu sala! Iată cu ce probleme te poţi confrunta

Dacă ţi-ai făcut deja un abonamentla sală şi te gândeşti să tragi tare de fiare o lună ca să arăţi ca decupată din reviste, ar fi bine să te gândeşti de două ori. Şi asta pentru că, da, e adevărat, ce-i prea mult strică. Să vedem care sunt, deci, efectele adverse ale sportului în exces.
Mai uşor cu sala! Iată cu ce probleme te poţi confrunta

A mai trecut un an, ne-am făcut din nou promisiuni că vom mânca sănătos şi vom face mai multă mişcare etc. Îţi sună cunoscut, nu-i aşa? Ei, dacă ai făcut deja primul pas, şi anume un abonament all inclusive la sala de forţă, şi te gândeşti să tragi tare de fiare o lună ca să arăţi ca decupată din reviste, ar fi bine să te gândeşti de două ori.

Şi asta pentru că, da, e adevărat, ce-i prea mult strică. Chiar şi dacă e bun! Ne vom referi în cele ce urmează la problemele pe care le poţi întâmpina dacă banda de alergare ţipă după o pauză iar tu nu vrei cu nici un chip să te dai jos de pe ea.

Să vedem care sunt, deci, efectele adverse ale sportului în exces:

1. Te poţi alege cu o minunată durere de cap

Atunci când ridici greutăţi mari ai tendinţa să strângi din dinţi, corect? Drept urmare, spun experţii, poţi declanşa o migrenă de toată frumuseţea. Dacă, totuşi, ţii să-ţi lucrezi muşchii şi să treci peste acest obstacol, ia în calcul varianta de a achiziţiona o proteză specială din magazinele de profil. Seamănă cu cele folosite de boxeuri şi le poţi cumpăra cu maximum 10 dolari de pe site-urile cu profil sportiv.
Sau, şi mai simplu (în teorie), relaxează-ţi maxilarul şi fă ce ai de făcut. Deşi ridicatul greutăţilor nu e tocmai cea mai relaxantă activitate pe care o poţi face…

2. Prea mult sport te ţine cu ochii pe pereţi

Deşi ai fi tentată să crezi că o repriză de 2-3 ore la sală e cel mai potrivit antidot contra insomniei, află că e tocmai invers. Se pare că sunt necesare doar 150 de minute pentru ca hormonul stresului, renumitul cortizol, să îşi facă de cap prin organism.

Şi astfel te poţi trezi că, în loc de epuizare şi nevoie de somn, ai chef doar de discuţii în contradictoriu şi nu poţi să închizi un ochi toată noaptea. Partea şi mai proastă este că, odată ce intri în acest cerc vicios al somnului insuficient, te vei confrunta şi cu alte probleme asociate, cum ar fi, ironic, creşterea în greutate.

3. Sistemul imunitar cedează

Din nou, poate părea ciudat că tocmai mişcarea poate slăbi capacitatea organismului de a lupta cu bolile, mai ales că se promovează ideea că exerciţiile fizice, din contră, întăresc sistemul imunitar. Dar, după cum spuneam, ce-i prea mult strică, iar suprasolicitarea la sală îţi poate slei de puteri corpul până într-acolo încât sistemul imunitar se face mic cât un purice şi nu mai poate lupta cu bacteriile şi virusurile din mediu, mai ales acum că suntem în plin sezon al virozelor respiratorii.

În concluzie, mişcare să facem, dar cu măsură, ne-am înţeles?

 

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Îmbunătățirea vieții sexuale prin sport. Cum ne ajută exercițiile kegel?